3 nieuwe spelers voor NSVV

NSVV is op dit moment nog volop in de race voor promotie in de 2e Klasse E, maar dit betekent niet dat er nog niet verder gekeken wordt voor aankomend seizoen. NSVV is verheugd te melden dat 3 spelers de keuze gemaakt hebben om NSVV volgend seizoen te komen versterken: Simon van Rheeden komt over van Zinkwegse Boys, Wessel Schouwink laat ZBVH achter zich en Wessel van Haren kiest ervoor om weer terug te keren bij NSVV na een kortstondige overstap naar FC Binnenmaas. Om deze nieuwe spelers alvast beter te leren kennen, hebben we hen een aantal vragen gesteld.

Stel jezelf eens kort voor, wie ben je?
Wessel Schouwink: Mijn naam is Wessel Schouwink, ik ben 22 jaar oud en kom uit Heinenoord. Ik heb bij SV Heinenoord alle jeugdteams doorlopen en ben een vaste kracht als spits geweest in het 2e elftal. Ook heb ik een aantal wedstrijden met het 1e mee mogen doen. De afgelopen 3 seizoenen heb ik bij ZBVH in het 1e elftal gespeeld.

Simon van Rheeden: Mijn naam is Simon van Rheeden, ik ben 24 jaar en ik ben geboren en getogen in Oud-Beijerland, maar ik woon nu in Rotterdam. Ik ben op vierjarige leeftijd begonnen bij SHO in Oud-Beijerland en ik heb hier heel de jeugdopleiding doorlopen. Via een proefstage bij Excelsior Rotterdam kreeg ik de mogelijkheid om in Amerika te gaan voetballen en studeren, dit heb ik vier jaar gedaan. Door COVID-19 moesten de internationale studenten helaas naar huis. Toen ik terugkwam in Nederland hadden we net een corona jaar gehad, dus besloot ik om bij Zinkwegse Boys in het 1e te gaan voetballen.

Wessel van Haren: Mijn naam is Wessel van Haren en ik ben een 20-jarige aanvaller. Vanaf mijn 4e t/m de O15 heb ik gevoetbald bij FC Binnenmaas waarna ik de overstap naar NSVV heb gemaakt. Hier heb ik 2 succesvolle jaren in de JO17-1 gekend en daarna met de JO19-1 promotie naar de hoofdklasse. Als 2e jaars A ben ik teruggegaan naar FC Binnenmaas om daar mijn jeugdjaren af te sluiten met vrienden. Nu ben ik weer terug bij NSVV.

Waarom heb je voor NSVV gekozen om volgend seizoen te komen voetballen?
Wessel Schouwink: Ik wilde graag een stap hogerop in het voetbal en na een aantal goede gesprekken met de hoofdtrainers Michael Nijssen en Peter Broekman denk ik dat NSVV de ideale club is om mijzelf verder te ontwikkelen.

Simon van Rheeden: Toen ik een berichtje kreeg van de trainer was ik eigenlijk gelijk al enthousiast, NSVV is natuurlijk een stap omhoog vanuit Zinkweg en ik wil die stap graag gaan zetten. Mijn vader en vooral mijn oom hebben lang bij NSVV gevoetbald, zij komen allebei uit Numansdorp, dus die waren gelijk enthousiast. Nadat ik in december het eerste gesprek had gehad belde ik naar huis toe en zei ik gelijk dat ik volgend jaar voor NSVV uit ging komen, dus het voelde vanaf de eerste minuut al super vertrouwd.

Wessel van Haren: Mijn motivatie om bij NSVV te komen voetballen is een zo hoog mogelijk resultaat te behalen. Met een aantal spelers zoals Paco Steijn, Fabian Korbijn en Robin ’t Jong heb ik al samen gevoetbald in de jeugd.

Wat kunnen de supporters van jou verwachten?
Wessel Schouwink: Ik ben een kopsterke, balvaste spits met een neusje voor de goal. Sterk aan de bal en sta op de goede plek voor de goal om doelpunten te maken.

Simon van Rheeden: Ik ben een echte spits, een klassieke nummer 9. Ik scoor doelpunten, het liefst zoveel mogelijk per wedstrijd, en daaromheen probeer ik het team aan de bal zo goed mogelijk te helpen door altijd aanspeelbaar te zijn.

Wessel van Haren: Ik ben een snelle, sterke speler met goede acties. Ik hoop dat de supporters kunnen genieten van mijn acties en mooie doelpunten gaan zien.

Heb je nog gekke voetbalgewoonten/een bijgeloof voor een wedstrijd?
Wessel Schouwink: Ik heb geen gekke voetbalgewoonten of bijgeloof voor een wedstrijd.

Simon van Rheeden: Ik moet op een wedstrijddag altijd als laatste uit de kleedkamer zijn. Als we tijdens de warming-up nog op goal schieten dan doe ik dat alleen maar met mijn linkerbeen.

Wessel van Haren: Nee, ik heb geen gekke voetbalgewoonten of een bijgeloof.

NSVV is nu nog volop in de race voor eventuele promotie, waar hoop jij op en wat verwacht je volgend seizoen?
Wessel Schouwink: Ik hoop natuurlijk dat NSVV promoveert naar de 1e klasse, dat is mooi voor een club als NSVV. Volgend seizoen hoop ik mooie resultaten te behalen waar ik een steentje aan kan bijdragen.

Simon van Rheeden: Ik hoop op promotie! Ik zou het super vinden om gelijk in de 1e klasse te spelen, maar als dat dit jaar niet gebeurd dan gebeurd het volgend jaar (hopelijk met mij als topscorer 😉).

Wessel van Haren: Uiteraard hoop ik dat NSVV de promotie dit seizoen haalt en dat we volgend seizoen een mooi seizoen kunnen draaien en in de 1e klasse mee kunnen.

Tot slot, wil je zelf nog iets kwijt aan onze supporters/leden?
Wessel Schouwink: Ik kijk er naar uit om volgend jaar voor NSVV te komen spelen en mooie resultaten te behalen!

Simon van Rheeden: Ik denk dat er met Wessel Schouwink en met mij een garantie aan goals in het veld kan komen, dus het juichen hoeven jullie voorlopig nog niet te verleren!

Wessel van Haren: Ik kijk uit naar het nieuwe seizoen met NSVV en hoop te kunnen schitteren in het witte shirt!