Arie en Jasper brengen boek uit over leven van een clubvoorzitter

‘Binnen NSVV blijft niks lang geheim’, vertelt Arie Kruithof in Dat vertelden ze er niet bij. Maar met dit boek is dat toch gelukt. Liefst 2,5 jaar hebben Arie en schrijver Jasper van Everdingen hun plannen stil kunnen houden. Nu het boek bijna naar de drukker gaat, mag iedereen het weten en kan de voorverkoop van start!

De meeste NSVV’ers zullen het zich nog goed herinneren. De ingrijpende renovatie van het sportcomplex en de jarenlange, intensieve voorbereiding die daarvoor nodig was. De landelijke ophef over kunstgras – net toen NSVV een kunstgrasveld ging aanleggen. Het Groote Lindt-drama en de impact daarvan op de hele vereniging. Het vuurwerkincident. Arie kreeg er als voorzitter allemaal mee te maken.

Vijftien jaar voorzitter
Sinds 11 mei staat hij alweer vijftien jaar aan het hoofd van het bestuur. Een periode waarin niet alleen bij NSVV, maar ook in het hele amateurvoetbal veel gebeurde. Denk aan de stormachtige opkomst van het vrouwenvoetbal, de nieuwe rol van voetbalverenigingen in de samenleving, maar ook de veranderingen in het recreanten- en prestatieve voetbal.

Columns gebundeld
Het boek Dat vertelden ze er niet bij geeft een inkijkje in het leven van een voorzitter van een dorpsvereniging. Gebaseerd op de maandelijkse column van Arie waarin hij schreef over alles wat er speelt bij NSVV – en in zijn hoofd. Deze columns zijn door journalist en oud-ploeggenoot Jasper van Everdingen in dit boek gebundeld en aangevuld met verhalen, achtergronden en natuurlijk anekdotes, want als voorzitter maak je ook genoeg grappige dingen mee.

Foto’s
Zonder vereniging geen voorzitter en dus komen in dit boek ook foto’s voorbij van actieve leden, vrijwilligers en andere NSVV’ers die met elkaar de afgelopen vijftien jaar de vereniging maakten waarvan Arie nog altijd de trotse voorzitter is. Bij het maken en uitzoeken van deze foto’s heeft clubfotograaf Cindy Vos een grote bijdrage geleverd. Ook leuk om te vermelden is dat Bas Abresch, oud-speler van NSVV, als eindredacteur een belangrijke rol in de eindfase speelde.

Bestellen
Dat vertelden ze er niet bij – Kroniek van een clubvoorzitter is nu te bestellen via [email protected] en via Jasper van Everdingen (06-29554933). Vanaf 24 juni is het boek (€16,50) verkrijgbaar bij NSVV en in de lokale boekwinkel. De volledige opbrengst van het boek komt ten goede aan de clubkas.