N.S.V.V. A2 – De Jonge Spartaan A3

Zaterdag 4 april 2015: N.S.V.V. A2 – De Jonge Spartaan A3     (1-1)   3-3

Alleréérst wil ik bij deze Arie de Reus bedanken die ons met de uitverkiezing tot team van de maand persoonlijk op de training van afgelopen woensdag kwam feliciteren én die mij als trainer/coach zélfs een fraai boeket bloemen en paaschocolaatjes overhandigde: Hartelijk bedankt Arie!! Ook vandaag hadden we weer een waslijst met afwezigen: Thijs den Boer (werk), Joep van Arendonk (geblesseerd), Leon van Twist (afwezig), Nick van der Sluijs (Bonaire), Allard Korbijn (geschorst) en Stan in ‘t Veld (disciplinair geschorst). Gelukkig waren Arnoud Cazander (B2) en zélfs op het állerlaatste moment Kaj van Drunen (B1) bereid om met ons mee te spelen. Op deze Paaszaterdag, óf Stille Zaterdag stond voor het kersverse team van de maand april de thuiswedstrijd tegen De Jonge Spartaan op het programma, die toch wél met een aantal andere spelers aantraden dan de wedstrijd in Middelharnis. In een leuke gelijkopgaande eerste helft kregen we na zo’n tien minuten spelen een hoekschop. Nick van der Hoek wist de bal op het hoofd van Edgar Evertse te plaatsen, waarna laatstgenoemde nét over kopte. Niet veel later wist Edgar Evertse met een goede verre ingooi Alwin Bos te vinden die rakelings naast schoot. Na een kleine twintig minuten wist Ricardo Bom met een fraaie redding een voorsprong voor de gasten te voorkomen. Vijf minuten later plaatste Nick van der Hoek de bal fraai op het hoofd van Alwin Bos die helaas voor ons nét over kopte. De Jonge Spartaan bleef échter óók behoorlijk gevaarlijk, want na een half uurtje had het zomaar 0-1 kunnen staan na een goede aanval van de gasten. Die 0-1 viel dan tóch een paar minuten later. Vrijwel uit de aftrap kwamen we echter wéér langszij. Kaj van Drunen passte knap door op Alwin Bos die beheerst het balletje in de verre hoek deponeerde: 1-1. Met deze gelijke stand zochten beide teams de kleedkamers op. Het éérste kwartier ná rust hetzelfde spelbeeld als vóór rust, zonder échte kansen voor beide doelen. Na een kleine twintig minuten probeerde Bas Kneijber met een ultieme poging de bal nog weg te werken, máár helaas zag hij zijn inzet naast Ricardo Bom in eigen doel belanden: 1-2. De kopjes gingen gelukkig niet omlaag, want we waren weer dicht bij de gelijkmaker toen Ricky van Zwieten Kaj van Drunen goed aanspeelde, waarna laatstgenoemde zijn inzet in de korte hoek door de Middelharnisse keeper gekeerd zag. Diezelfde combinatie van spelers zorgde niet veel later wéér voor gevaar voor het doel van de gasten, maar meer dan een corner zat er niet in. Tóch werd het 1-3 door een goed geplaatst afstandsschot, waarop Ricardo Bom helaas kansloos was. “Zouden we na afloop in deze leuke gelijkopgaande pot dan tóch weer met lege handen staan?” Een klein kwartiertje voor tijd besloot Alex van der Bijl maar eens op doel te schieten. Hij raakte de bal nét niet goed genoeg, waardoor de hobbelende bal een gemakkelijke prooi voor de keeper van de tegenpartij leek te zijn. Ricky van Zwieten dacht dáár kennelijk tóch anders over, want met een uiterste sliding wist hij de bal langs de keeper van De Jonge Spartaan te werken: 2-3. Vlak voor tijd zag Alwin Bos zijn afstandsschot via de lat terug het veld in stuiteren, waar (uiteraard) Edgar Evertse goed gepositioneerd stond en de bal met een snoekduik binnenkopte: 3-3!! De resterende minuten werd er niet meer gescoord, waardoor er na de volle negentig minuten van deze uiterst leuke wedstrijd een terechte eindstand op het wedstrijdformulier genoteerd kon worden. Mannen, gefeliciteerd met dit dikverdiende punt!! Dit was dé beste wedstrijd die ik dit seizoen langs de kant heb mogen beleven. Volgende week koploper Spijkenisse uit…. Fijne Paasdagen!!