Oproep voor vrijwilligers voor begeleiding CORONA veilige trainingen

Het zal jullie niet ontgaan zijn, dat de regering in het kader van de “lock UP” heeft besloten om voetbaltrainingen onder strikte voorwaarden weer toe te staan. Op 28 april is NSVV daarom weer begonnen met het geven van trainingen aan onze jongste spelers t/m 12 jaar. Vanaf 11 mei wordt de weg ook vrijgemaakt voor de oudere jeugd en de senioren.

Maar de voorwaarden waaronder getraind mag worden, zijn strikt en stevig:

• Geen gebruik van kleedkamers en verzorgingsruimte => dus geen tapen van enkels op de normale manier, geen groepsvorming voor de trainingen in de kleedkamers (dus al omgekleed vanuit huis vertrekken) en thuis douchen na afloop
  • Geen versnapering voor-en achteraf in de kantine => van de heropening van de kantine zijn we nog heel ver weg
  • Bij de spelers onder twaalf waren er qua contacten geen restricties, maar vanaf 13 jaar is de “1.5 meter afstand beperking” van kracht. Dit beperkt het aantal trainingsoefeningen en vraagt veel creativiteit van onze trainers.

De overheid geeft dus groen licht om te gaan trainen, maar we moeten ons wel houden aan deze regels. Het bestuur van de verenigingen is verantwoordelijk voor de naleving hiervan en bij (veelvuldige) overtreding van deze regels kan er door de overheid gehandhaafd worden. Dit zou uiteindelijk kunnen leiden tot een verbod om te mogen trainen.

Na anderhalf week trainen met de jongste NSVV’ers, hebben we ervaren dat het nodig is dat er mensen zijn die voor, tijdens en na de trainingen aanwijzingen geven en toezicht houden op de naleving van de regels en die fungeren als aanspreekpunt voor de trainers. Tot nu toe hebben wij als bestuur dit toezicht uitgeoefend en tot en met Hemelvaartsdag hebben wij de planning met bestuursleden ingevuld. Maar dat betekent wel, dat wij naast onze gewone NSVV werkzaamheden -die ook in de Coronatijd gewoon doorgaan- één avond in de week bezet zijn om het toezicht goed te kunnen invullen. Onze verwachting is, dat de behoefte om te trainen voorlopig niet stopt en dat deze behoefte  mogelijk nog tot in de zomer doorgaat om op deze aangepaste manier te trainen.

Daarom deze oproep aan leden en ouders vanaf 21 jaar, om het bestuur na Hemelvaartsdag te ondersteunen bij deze trainingen. Het gaat om 1 avond in de 2-3 weken waarbij je jeugdleden helpt met het desinfecteren van de handen en tijdens trainingen mee kijkt of het lukt met afstand houden. Dit doe je dan met een bestuurslid samen. Denk hierbij niet dat je hoeft rond te lopen als een politieagent, want kinderen vinden het vaak fantastisch als oudere leden met hun mee kijken op een training.

Gezien het belang van een goede naleving van de regels, de gezondheid van onze leden, de voorbeeld functie die wij als NSVV hebben en de wens om de continuïteit van de trainingen te kunnen waarborgen, verwachten wij veel aanmeldingen van leden die ons hierbij willen assisteren. Vele handen maken licht werk. NSVV zijn wij met z’n allen.

Als je een bestuurslid wil assisteren, neem dan contact op door een appje te sturen naar:

Arie Kruithof:  06 53781337
Ben Prooij: 06 30627666
Rob Reedijk: 06 10790296
Jeroen Reedijk: 06 20739633
Bas Snijders: 06 54297431
Peter Blijdorp: 06 51481253

Wij zullen de aanmeldingen  verzamelen en contact met je opnemen, wanneer je ingedeeld kan worden. Nogmaals, wij verwachten veel ondersteuning van jullie.

Met vriendelijke groet,

Arie Kruithof