Oude Maas A1 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 23 april 2016: Oude Maas A1 – N.S.V.V. A2   (1-2)   4-6

Aan het eind van deze winderige, máár gelukkig zonnige middag stond voor de thuisploeg alweer de laatste competitiewedstrijd op het programma. Oude Maas had bij de KNVB het verzoek ingediend om pas om 15:45 uur te beginnen, zodat daarna het seizoenseinde met een barbecue én bier gevierd kon worden. Doordat de thuiswedstrijd met 1-5 werd verloren, maakten we ons vandaag weinig illusies tegen de nummer vier van de competitie. De stevige wind zorgde ervoor dat beide ploegen in de beginfase moesten zoeken naar hun spel, waardoor er in de openingsfase van gevaar voor beide doelen totaal géén sprake was. Uit een afgeslagen aanval van de thuisploeg kwam de bal terug op ons zestienmetergebied, waar nét een speler van Oude Maas in kwam lopen, uithaalde én de openingstreffer voor zijn rekening nam: 1-0. Hierna kreeg een Poortugaalse aanvaller de kans om voor open doel de score te verdubbelen, maar zijn inzet ging gelukkig naast. Niet veel later een zelfde soort situatie voor het ándere doel, toen Edgar Evertse vrij door mocht lopen, máár ook zijn inzet rolde nét naast de verste paal. Vlak hierna viel de gelijkmaker wél toen Wouter van Dam met een fraai schot de doelman van Oude Maas voor de éérste keer liet vissen. Diezelfde Wouter van Dam kwam even later tot een afstandsschot, maar zag zijn inzet gekeerd worden door de keeper van de thuisploeg. Vlak voor rust kreeg Max van der Velden het op zijn heupen, toen hij aan een slalom begon én deze bijzonder fraai afmaakte: 1-2. Met deze kleine voorsprong zochten beide ploegen de kleedkamers op. De tweede helft hadden wij de steun van de wind in onze ruggen, waardoor we na het fluitsignaal uit de startblokken schoten. Uit een corner van Wouter van Dam tikte Allard Korbijn beheerst de 1-3 binnen. De meegereisde vaders kwamen nét uit de kantine rollen toen alweer de volgende aanval van ons volgde. Op links wist Alwin Bos Edgar Evertse de diepte in te sturen, waarna zijn voorzet uiteindelijk bij de goed meegelopen Alwin Bos terecht kwam, die de 1-4 binnentikte. Oude Maas kwam twee keer gevaarlijk voor ons doel, maar gelukkig stond het Poortugaalse vizier niet op scherp. Tóch werd het 2-4 na een knappe aanval op links van Oude Maas. De thuisploeg zette aan én binnen een mum van tijd lag óók de 3-4 er alweer in. De wind zorgde ervoor dat er geen sprake was van hoogstaand voetbal, maar de spanning vergoedde véél. Chaylan Langbroek stuurde met een fraaie steekpass Edgar Evertse de diepte in die op zijn beurt Wouter van Dam wist te vinden, waarna laatstgenoemde de (bevrijdende?) 3-5 binnenschoot. Helaas lag de bal vlak hierna weer bij ons in het doel: 4-5. Uit een vrije trap van Wouter van Dam nam Edgar Evertse de bal met een volley op zijn slof, maar via via ging de bal nét over het doel van Oude Maas. De hoekschop van Wouter van Dam die hierop volgde werd fraai door Hugo Beekman binnengekopt: 4-6. De thuisploeg kreeg in blessuretijd nog een uitgelezen mogelijkheid om terug te komen, maar voor open doel werd de bal álsnog naast gewerkt. Hierna floot de scheidsrechter het bevrijdende eindsignaal, waardoor we met een tweede opéénvolgende uitzege Sportpark Albrandswaard konden verlaten. Volgende wedstrijd én tevens onze laatste competitiewedstrijd is op 14 mei thuis tegen Barendrecht….komt allen!!