Ernstige blessure van een NSVV-speler zorgt voor staking van de derby tegen SHO

De wedstrijd bestond uit de bal rondtikken van SHO en NSVV die loerde op de counter. SHO had het balbezit, maar creëerde niets. Het gevaar van NSVV was gekomen van een vrije trap van Mitchel Louwerens, die net over het doel was gevlogen. Daarnaast was Jasper Huisman er een keer vandoor geglipt. Hij werd door de grensrechter van SHO afgevlagd, maar het publiek en scheidsrechter van Elswijk zagen dat het duidelijk geen buitenspel was. Jasper mocht verder van de scheidsrechter, maar misschien lichtelijk afgeleid door de grensrechter kon hij de voor het doel vrijstaande medespelers niet vinden. Zonder bal in de buurt voelde een SHO-speler een NSVV-speler in zijn rug lopen en ging slim liggen. Het was in het zestienmetergebied en scheidrechter van Elswijk gaf een strafschop aan SHO. Deze werd benut door SHO-speler Kevin Angel Queijo.

Vanaf de aftrap ging NSVV in de aanval en in de 28e minuut ging NSVV-speler Michael Ouwens neer in het strafschopgebied van SHO. Scheidsrechter van Elswijk gaf een vrije trap tegen NSVV voor een schwalbe. De scheidsrechter had niet in de gaten dat het geen schwalbe was, aangezien Michael Ouwens niet na een schwalbe bewusteloos op de grond komt te liggen. NSVV-aanvoerder Mitchel Louwerens kwam in paniek aanrennen. Daarop toonde de scheidsrechter een gele kaart aan Mitchel Louwerens, waarschijnlijk in de veronderstelling dat Mitchel protesteerde tegen zijn beslissing.

Snel daarna drong de ernst van de situatie door bij alle aanwezige op het complex. De verzorgers van NSVV en SHO hebben geweldige eerste hulp geboden. Vanaf de kant zag het er niet goed uit en er moest met spoed 112 gebeld worden om een ambulance te laten komen. Nadat de ambulance was gearriveerd was hij weer bij bewustzijn en onder applaus van het NSVV en SHO publiek werd hij in de ambulance verder onderzocht en later naar het ziekenhuis vervoerd.

Scheidsrechter van Elswijk maakte de juiste beslissing door de wedstrijd te staken. Spelers, staf en publiek van NSVV en SHO waren ontdaan door de situatie.

Later is gebleken dat Michael Ouwens na het vallen hard met zijn hoofd op het kunstgrasveld is gekomen. Hierdoor verloor hij het bewustzijn. Gelukkig is hij inmiddels weer thuis na een bezoek aan het ziekenhuis en moet hij rust houden om te kunnen herstellen. We wensen hem een spoedig herstel toe.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Quinton Burk, Geoffrey Acheampong, Michael Ouwens, Rick Berghout, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Sjoerd Hofstede, Jasper Huisman, Sander Backx, Mitchel Louwerens

Gestaakt na 28 minuten bij een stand van 1 – 0
27e min.               1 – 0       Kevin Angel Queijo