NSVV en BVCB delen eerlijk de punten

Met de lampen aan en regelmatig een stortvloed over de kunstgrasmat maakte NSVV en BVCB er een intense wedstrijd van. Uitgespeelde kansen werden weinig genoteerd in het kletsnatte notitieblokje, maar eind eerste helft voerde BVCB wel de druk op het NSVV-doel op. Net voor de theepauze kwam BVCB via een vrije trap op voorsprong. Tweede helft kwam NSVV goed uit de kleedkamer en toonde weer eens veel karakter in de ploeg te hebben. NSVV werd de bovenliggende partij en scoorde de verdiende gelijkmaker.

In de eerste helft was de eerste kans voor BVCB. Over links brak BVCB door. NSVV heeft twee kanjers van centrale verdedigers met imposante lichamen, echter leken het kleine jongens in vergelijking met BVCB spits Michael de Rooy. Het is dan bewonderenswaardig dat Michael de Rooy die al vele jaren meeloopt er een sprintduel uitperste en won van het centrale NSVV duo. Hij tikte de voorzet gelukkig voor het NSVV-doel langs. Wat dan wel opvalt is dat Michael de Rooy na dergelijke acties voorovergebogen staat te steunen en kreunen. Supporters van NSVV dachten die houdt het niet lang vol, maar dit ritueel herhaalde zich negentig minuten lang. In de loop van de eerste helft ontstond er wat druk op het doel van NSVV, maar echte kansen creëerde BVCB niet meer. Tot net voor rust NSVV aan de zijkant van het veld een verdedigend duel won. De scheidsrechter vond dat er te veel power gebruikt werd door de verdediger van NSVV en gaf een vrije trap. Achteraf gezien had de verdediger van NSVV beter de tegenstander gewoon voor zich kunnen houden, want nu mocht BVCB een vrije trap nemen vanaf een aantrekkelijke punt. Voor de neus van NSVV-keeper Jarmo Hartgers ontstond een warwinkel van spelers. De vrije trap werd laag over de grond in het overbevolkte gebied gebracht en Michael de Rooy frommelde de bal uiteindelijk binnen. Een andere speler van BVCB stond overduidelijk buitenspel. Er zijn al hele kranten vol geschreven over hinderlijk buitenspel. Volgens de NSVV-supporters hinderde deze speler overduidelijk de NSVV-defensie, maar de vlag van de neutrale grensrechter bleef strak omlaag. De eerste helft had NSVV nagenoeg geen kansen gecreëerd. De grote vraag tijdens de theepauze was hoe NSVV dit ging veranderen tegen een ervaren topploeg uit de eerste klasse.

In de tweede helft kwam NSVV met de borst vooruit de kleedkamer uit en de eerste grote kans voor NSVV was een cornerbal die nog net van de lijn gered kon worden door een BVCB-verdediger. De volgende kans voor NSVV was een vloeiende aanval tussen Mitchel Louwerens en Sander Backx, maar weer wilde de bal er niet in. Het was uiteindelijk de perfecte voorzet van Boyd van Andel, waar NSVV spits Sander Backx zo naar verlangd. Sander heeft in de voorbereiding laten zien wel raad te weten met goede voorzetten. Boyd leverde de volmaakte voorzet af. Sander heeft een groot lichaam en een perfecte timing. Hij kopte de bal boven de BVCB-verdedigers mooi in de hoek en liet de BVCB-keeper kansloos. De verdiende gelijkmaker werd omgeroepen. Jasper Huisman mocht na zijn blessure wat meer minuten maken. Hij was weer een minuut voor de gelijkmaker ingevallen, maar deze keer had hij in ieder geval geen fysieke bijdrage geleverd aan het doelpunt. Jasper bracht wel Mitchel Louwerens met een voorzet in stelling. Dit was de laatste grootste kans voor NSVV en deze ging er niet in. BVCB lukte het de tweede helft niet meer om een grote kans te creëren. De supporters van NSVV waren tevreden met een punt. Het team had het moeilijk de eerste helft, zonder echt veel kansen weg te geven. De tweede helft creëerde NSVV naast de gelijkmaker wel een paar goede kansen.

Na de wedstrijd bleek het puntje van de remise voldoende te zijn om het gat met de gevaren streep op vier punten te houden. Onder de streep staan BVCB en SHO met drie gelijke spelen. SHO won eindelijk voor het eerst deze competitie en steeg gelijk twee plaatsen. Moraal van het verhaal is dat uiteindelijk er af en toe ook drie punten bijgeschreven moeten worden om deze sterke eerste klasse te overleven. Volgende week speelt NSVV thuis tegen Terneuzense Boys. De ploeg uit Terneuzen is slecht begonnen aan deze competitie en heeft nog geen wedstrijd gewonnen. De ploeg moet wel met vertrouwen afreizen naar Numansdorp, want er werd wel knap gelijk gespeeld tegen XerxesDZB.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Quinton Burk, Geoffrey Acheampong, Michael Ouwens, Rick Berghout,
Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander (64e Jasper Huisman), Boyd van Andel, Finn Langerak,
Sander Backx (80e Wessel van Haren), Mitchel Louwerens

Ruststand: 1 – 0