NSVV gaat met winst op Axel de nacompetitie in voor promotie

Tegen Axel was NSVV de bovenliggende partij, maar Axel kreeg de grotere kansen en NSVV maakte uiteindelijk de doelpunten. Het eindresultaat was een nette twee tegen nul overwinning voor NSVV. Voor het vervolg van de nacompetitie maakte de uitslag van deze wedstrijd niets meer uit. In de agenda was reeds met rood omcirkeld zaterdag 11 juni, een thuiswedstrijd tegen de laagst geklasseerde periodekampioen van klasse 2F. Voor het gevoel van het team is het natuurlijk wel heerlijk dat er ook nu weer werd gewonnen.

In de eerste helft combineerde NSVV lekker over het veld, maar kansen werden er niet gecreëerd. De grote kansen waren er juist voor Axel. Eerst mocht aanvoerder Shurandall van Uijtrecht alleen op NSVV-keeper Jarmo Hartgers afgaan. Jarmo redde zijn team en in de rebound bracht de paal NSVV redding. De tweede grote kans was nadat Shurandall van Uijtrecht de achterlijn haalde en terug legde op de inlopende Roy van Ham. Zijn inzet ging rakelings langs de paal. Voor de rust beloonde NSVV eindelijk wel het goede veldspel. Het was Peter Jan Cazander die de bal goed aflegde op aanvoerder Yoeron van der Ree. Met een droge knal in de hoek zette Yoeron zijn team op voorsprong.

In de tweede helft mocht Shurandall van Uijtrecht weer een keer alleen op NSVV-keeper Jarmo Hartgers afgaan, maar hij schoot over het doel van NSVV. Daarna vond NSVV dat er te veel kansen waren weggeven en werd de poort gesloten. Voor het tweede doelpunt van NSVV viel waren er eerst kansen voor Boyd van Andel en Levi Vugts, maar beide kregen de bal niet in het doel. De eindstand werd verkregen na een terugspeelbal van Levi Vugts op Lars van der Heiden, die door Lars in het hoekje werd gelegd. Er was nog een ernstige blessure voor Axel aanvoerder Shurandall van Uijtrecht die zijn neus brak toen hij tegen het hoofd botste van de uitgekomen NSVV-keeper Jarmo Hartgers. Omdat Shurandall telkens het bewustzijn verloor als hij overeind kwam is ook de traumahelikopter op het NSVV-complex geland. Uiteindelijk kon hij per auto terug naar Zeeland gebracht worden voor verdere behandeling. We wensen hem veel sterkte toe met zijn herstel.

De nacompetitie is nu bekend. Vanaf volgende week zaterdag, 11 juni, gaan strijden voor één plek in de eerste klasse:

• NSVV (nr. 2 klasse 2E) – Wieldrecht (nr.7 klasse 2F)
  • Woudenberg (nr.12 klasse 1C) – Yerseke (nr.3 klasse 2E)
  • De Zwerver (nr.2 klasse 2F) – MZC’11 (nr.4 klasse 2E)
  • Breukelen (nr.13 klasse 1C) – Heukelum (nr.4 klasse 2F)

Indien NSVV aanstaande zaterdag de thuiswedstrijd van Wieldrecht wint, dan volgt een thuiswedstrijd dinsdag 14 juni tegen de winnaar van Woudenberg – Yerseke en als we die weer winnen dan volgt direct zaterdag 18 juni een finale op neutraal terrein tegen de winnaar van de wedstrijden tussen De Zwerver, MZC’11, Breukelen en Heukelum. Kortom nog drie wedstrijden winnen en het doel van promotie naar de eerste klasse is bereikt. Eerste tegenstander Wieldrecht heeft met Pippy Pruymboom (ex Oranje Wit, Heerjansdam, ‘s-Gravendeel) een ervaren trainer en heeft net als NSVV het doel uitgesproken om te willen promoveren naar de eerste klasse. Wieldrecht heeft vier punten in mindering van de KNVB ontvangen, vanwege het weigeren van uitspelen van een wedstrijd na een rode kaart voor een speler van Wieldrecht. De positie op de ranglijst van Wieldrecht geeft hierdoor een vertekend beeld. Zonder deze vier punten aftrek had Wieldrecht nummer vier van klasse 2F gestaan. Uiteraard zijn er geen makkelijke tegenstanders meer in de nacompetitie en zal NSVV vol gas naar de eindstreep moeten voor promotie.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden. Jessy Fortes, Michael Ouwens, Kjetil Mol (46e Fabian Korbijn), Leonard Kramp (77e Sander van der Giesen), Sjoerd Hofstede, Yoeron van der Ree
(62e Jack van Eijmeren), Peter Jan Cazander, Levi Vugts, Robin ’t Jong (46e Boyd van Andel)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-0