NSVV haalt gewoon de drie punten op in Serooskerke

Zonder te overtuigen heeft NSVV gewoon gedaan wat de opdracht van deze speelronde was. De drie punten mee terugnemen naar Numansdorp. De eerste helft kon weer afgedaan worden met een streepje in het notitieblokje. De tweede helft werd er te gehaast gejaagd op het bevrijdende doelpunt en te veel gediscussieerd met de scheidsrechter. De vele kansen werden roekeloos gemist, tot Jasper Huisman fraai de bevrijdende treffer ruim tien minuten voor tijd maakte en het doel bereikt was. Met de Numansdorpse voetbalkwaliteiten binnen de lijnen werd vergeten simpelweg de gastheren helemaal zoek te tikken en beheerst voor de goal af te ronden. Positief is dat de grote groep langdurig geblesseerde selectiespelers langs de lijn steeds kleiner wordt. Vandaag maakte Koen Witsiers en Peter Jan Cazander weer speelminuten na langdurig blessure leed.

De eerste helft was volgens de NSVV-supporters de scheidsrechter niet al te best, maar de teams van NSVV en Serooskerke zeker niet beter. Jasper Huisman had volgens de supporters een strafschop verdiend en schoot halverwege de eerste helft een keer op doel. Verder was er weinig te beleven voor de vele meegereisde supporters de eerste helft.

De tweede helft kwamen wel de kansen voor NSVV, maar werd er te gehaast geschoten. Vele goede kansen vlogen over het doel en moesten via een speurtocht op het Zeeuwse eiland teruggevonden worden.  Sjoerd, Jasper tweemaal, Yoeron en Gijs wisten het net niet te vinden. Uiteindelijk speelde Yoeron van der Ree Jasper Huisman op het randje van de zestienmeter aan. Jasper draaide mooi weg van zijn tegenstander en schoot beheerst de bal in de hoek. Na de bevrijdende treffer probeerde volgens de supporters alleen de scheidsrechter met verrassende beslissingen er nog een wedstrijd van te maken. De minst gepasseerde verdediging van deze competitie kwam niet meer in de problemen en de wedstrijd werd beheerst uitgespeeld.

In deze voorspelde tussenronde heeft alleen Arnemuiden van het linker rijtje, niet weten te winnen van hun tegenstander uit het rechter rijtje. In het linker rijtje hebben hierdoor alleen DBGC en Arnemuiden van notering geruild. Verder is de stand van het gehele linker rijtje gewoon één speelronde doorgeschoven. Volgende week speelt NSVV tegen Walcheren, die het rechter rijtje leidt. Met de opmerking dat Walcheren scorend vermogen in de ploeg heeft met Josimar Pattinama, moeten we maar weer eens lekker gaan tikken vanaf de eerste minuut. De druk ligt bij de twee punten voorsprong van Oostkapelle/Domburg, die de uitdaging thuis aangaan met onze vrienden van VVGZ.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren, Rik Bakker, Jessy Fortes (72e Peter Jan Cazander), Fabian Korbijn (46e Kjetil Mol), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Yoeron van der Ree, Jasper Huisman, Gijs van de Zande (66e Koen Witsiers), Robin ’t Jong (46e Mitchel Louwerens)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 0-1