NSVV is in evenwicht met Brielle

Voor de match was de stand tussen NSVV en Brielle in evenwicht. Een vierde plek voor Brielle was redelijk in de lijn der verwachting, maar de vraag is of promovendus NSVV dergelijke ervaren topteams kan bijbenen in de eerste klasse. NSVV kwam de eerste helft op voorsprong, maar zag al snel in de tweede helft Brielle langszij komen. In een hoog tempo ontstonden er grote kansen aan beide kanten. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord en waren de ploegen in lijn met de stand in evenwicht. De supporters konden gezien het spelbeeld leven met het gelijke spel, maar eigenlijk heeft NSVV zichzelf tekortgedaan. Met zes grote kansen in de tweede helft op de winnende treffer had NSVV de kers op de heerlijke taart in handen.

In de eerste helft begon Brielle voortvarend en had NSVV het in de beginfase moeilijk. Brielle creëerde een grote kans tijdens dit overwicht toen Mohamed Ajarai zich op rechts vrij speelde. Hij vond zijn ploegmaat Kevin van la Parra en die vuurde een goed gericht schot af op het doel van NSVV. Slot op de deur Jarmo Hartgers moest zijn ploeg met een goede reflex redden. In de loop van de eerste helft kon NSVV steeds beter het tempo van Brielle bijbenen en kwam er een betere fase van NSVV. De beloning na hard werken kwam er toen Peter Jan Cazander goed druk zette bij een uitbal voor Brielle aan de linkerkant vanuit NSVV gezien. Peter Jan veroverde de bal en tikte het leer in een drukke omgeving naar Sander Backx. Mitchel Louwerens stond op dat moment rechts voorin, kwam over naar de linkerkant en zocht de diepte. Op dat moment bedacht de links voorin gepositioneerde Jasper Huisman zich geen moment en sprintte de ruimte rechts in die Mitchel achterliet. Sander speelde de bal diep naar Mitchel en hij trok de bal terug naar Jasper. Heel de verdediging van Brielle was uit elkaar gespeeld en Jasper kon afronden. Tijdens de pauze waren de supporters tevreden over de goede terugkomst van NSVV en de behaalde voorsprong. Ze hadden wel het idee dat de overwinning nog niet in de veilige haven van Numansdorp was en waren voorbereid op verzet vanuit Brielle.

In de tweede helft had Brielle het snel voor elkaar. Op rechts brak Kevin van la Parra door en trok de bal goed terug op Zepp Jacobs, die de bal binnen tikte. Daarna golfde het spel in een heerlijk hoog tempo op en neer en waren er kansen aan beide kanten. Brielle had een grote kans toen Zepp Jacobs geheel vrij mocht uithalen op het NSVV-doel. Hij raakte de bal totaal verkeerd en zijn schot kwam in de Numansdorpse haven terecht. NSVV had zes grote kansen om de overwinning te kunnen vieren. Goede pogingen kwamen uit een afstandsschot van Peter Jan Cazander, een schitterende kopbal van Sander Backx en een schot van Mitchel Louwerens. Daarnaast heeft de grensrechter van Brielle zijn ploeg gered. Jasper Huisman trok de bal terug op Boyd van Andel en die scoorde. De grensrechter van Brielle stond ondertussen te wapperen met zijn vlag. Scheidsrechter Richard Steenbergen kon het zelf niet beoordelen en ging mee met het vlagsignaal. NSVV-supporters die achter de Brielle grensrechter stonden reageerden direct. Op de video is ook te zien dat het geen buitenspel was, maar NSVV koopt er niets voor.

Jasper Huisman zal nog weleens teruggedacht hebben aan zijn kans. Mitchel Louwerens trok de bal terug op Jasper die in niemandsland midden in het strafschopgebied stond. Jasper had de tijd om even op de bal te gaan zitten om te bedenken hoe hij de kans zou verzilveren. Hij koos er echter voor om direct te schieten. Waarschijnlijk een polletje zorgde ervoor dat zijn open kans richting de cornervlag ging.

Daarnaast was er een schitterende NSVV-aanval toen Sjoerd Hofstede diep ging vanuit het middenveld. Met de perfecte snelheid gaf hij de bal diep achter de verdediging. Dion van Kralingen kon de bal voorgeven op Mitchel Louwerens. Mitchel schoot de bal goed in, maar met een geweldige redding hield Brielle keeper Nigel Keehnen zijn ploeg op de been.

Het mocht niet zo zijn vanmiddag en er werd niet meer gescoord.

Na de wedstrijd bleken NSVV en Brielle de gedeelde vierde plek behouden. De marge met de gevarenzone is wel gegroeid van 4 naar 5 punten. De toppers wonnen wel en het gat met koploper Spijkenisse is wel vergroot naar 8 punten. Niet dat NSVV het plan had om kampioen te worden, maar de volgende wedstrijd is wel thuis tegen deze koploper.

Volgende week is NSVV eerst aan de beurt om een ronde over te slaan. De wedstrijd NSVV – Spijkenisse wordt gespeeld op zaterdag 9 december. Daarna is er alleen nog een inhaalronde voor de winterstop op zaterdag 16 december. NSVV speelt dan het restant van de gestaakte wedstrijd tegen SHO uit. Let op deze wedstrijd begint om 14:15 uur.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Quinton Burk, Geoffrey Acheampong, Jeroen Voshart, Rick Berghout, Sjoerd Hofstede, Peter Jan Cazander, Boyd van Andel, Jasper Huisman (75e Dion van Kralingen), Sander Backx (81e Wessel van Haren), Mitchel Louwerens

Ruststand: 1 – 0
Eindstand: 1 – 1