NSVV toont karakter en wint van BVCB

Tussen de hagelbuien door waren NSVV en BVCB aan elkaar gewaagd in de eerste helft en werd er niet gescoord. Met droge shirts werd de tweede helft aangevangen en hier en daar kwam het zonnetje zowaar tevoorschijn. NSVV kwam lekker de kleedkamer uit en nam snel de leiding. Binnen tien minuten lag echter de gelijkmaker er weer in. Deze keer was NSVV niet te porren voor een puntendeling en schakelde nog een tandje bij. Resultaat een mooie voorsprong tien minuten voor tijd. Deze keer liet NSVV niet meer de kaas van het brood eten. BVCB was niet meer in staat dreigend te worden en net voor tijd zette NSVV met het laatste doelpunt van de wedstrijd de eindstand 3 – 1 op het scorebord.

In de eerste helft was BVCB direct gevaarlijk met een kopbal uit een corner. Veel aandacht gaat er uit naar de boomlange BVCB spits Michael de Rooy. In de tussentijd werd Mike Hollenberg te vrij gelaten en kon hij de corner vrij inkoppen. Gelukkig voor NSVV kopte hij naast de goal. De donkere wolken pakte zich inmiddels samen boven het complex van NSVV en hagelbuien stortte zich uit over het veld. Het publiek klonterde samen onder het beschermende dak van de tribune en de spelers stonden te blauwbekken op het veld. Halverwege de eerste helft voerde NSVV de druk wat op en bijna was er loon naar werken. Jasper Huisman draaide een bal naar spits Peter Jan Cazander. BVCB-keeper Massimo van Ewijk was net iets eerder bij de bal en kon ternauwernood voorkomen dat Peter Jan de bal in kon tikken. In het laatste deel van de eerste helft kregen BVCB-spelers Michael de Rooy en Rob Vrijenhoek nog een kop kans. NSVV-keeper Jarmo Hartgers kon beide keren zijn kunsten showen en liet zien een betrouwbare sluitpost te zijn. Doorweekt gingen de spelers in de rust op zoek naar een kopje warme thee. Het was een gelijk opgaande eerste helft met de iets betere kansen voor BVCB.

In de tweede helft kwam NSVV messcherp de kleedkamer uit. Jasper Huisman omspeelde al snel BVCB-keeper Massimo van Ewijk. De NSVV-supporters gingen staan, maar een terug sprintende BVCB-verdediger kon net de inzet van Jasper nog keren. Een paar minuten later was het wel raak voor NSVV. De meegekomen Michael Ouwens zag zijn maat Boyd van Andel aan de andere kant van het strafschopgebied klaar staan. Michael verplaatste het spel naar Boyd en zonder nadenken rammelde Boyd de bal hard tegen de touwen. NSVV en BVCB hielden elkaar de heen wedstrijd en de eerste helft goed in evenwicht en gaven elkaar weinig kansen om te scoren. Waarschijnlijk was het scenario bedacht om weer weinig kansen weg te geven en de 1 – 0 voorsprong over de streep te trekken. Het pakte anders uit. Van rechts kwam een goede voorzet en Rob Vrijenhoek had te veel vrijheid gekregen om de kans te missen en bracht BVCB op gelijke hoogte. NSVV liet zich niet uit het veld slaan en toonde karakter. Uiteindelijk was het een goed genomen vrije trap van Mitchel Louwerens die hard werd ingekopt door de inlopende Quinton Burk. Via de onderkant van de lat plofte de bal achter de doellijn. Quinton Burk was al zeer belangrijk voor het Numansdorpse team als betrouwbare verdediger, maar pikte nu voor de tweede week op rij ook zijn doelpuntje mee. NSVV speelde de pot zonder problemen uit en net voor tijd werd Finn Langerak onreglementair gestopt door een verdediger van BVCB. Scheidsrechter Rob Wassink stond er bovenop en wees resoluut naar de penaltystip. Vorige week miste NSVV een belangrijke strafschop en deze keer mocht spits Peter Jan Cazander zicht over het buitenkansje ontfermen. Koel schoof Peter Jan de penalty de hoek in en bracht de eindstand van 3 – 1 op het scorebord en het Numansdorpse publiek in extase.

Deze competitie is spannend en de verschillen zijn klein. Met deze winst herstelt NSVV zich direct van het gelijke spel tegen de rode lantaarndrager van vorige week. Door de kleine verschillen betekenen de drie punten direct een lekkere stijging van twee plekken op de ranglijst naar de vijfde plek. Volgende week kan NSVV genieten van een vrij weekend en daarna staat de uitwedstrijd tegen Terneuzense Boys op het programma. NSVV heeft de overheerlijke smaak van de drie punten weer geproefd en zal trek hebben in het volgende toetje.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Quinton Burk, Michael Ouwens, Kjetil Mol (46e Fabian Korbijn), Jeroen Voshart, Jerzy van Bergen (80e Finn Langerak), Boyd van Andel, Jasper Huisman (83e Dion van Kralingen), Peter Jan Cazander, Mitchel Louwerens

Ruststand: 0 – 0
Eindstand: 3 – 1

Scoreverloop:
52e min.               1 – 0       Boyd van Andel
61e min.               1 – 1       Rob Vrijenhoek
82e min.               2 – 1       Quinton Burk
90e min.               3 – 1       Peter Jan Cazander (penalty)

Geschreven door: Bas Snijders