NSVV wint in blessuretijd van Terneuzense Boys

In de eerste helft was er weinig druk op de bal door NSVV en glibberde de spelers weer op hun amateurnopjes over het veld. NSVV kwam wel op een verdiende voorsprong, maar gaf deze net voor rust weer uit handen. De tweede helft was spannend met weer een verdiende voorsprong voor NSVV. Ook deze keer kon NSVV de voorsprong niet over de streep trekken en werd deze snel uit handen gegeven. In de laatste fase ging het over en weer en miste NSVV in de 90e minuut nog een penalty. Een winnaars mentaliteit tonen en in de 96e minuut nog de winnende maken is de kracht van dit team uit Numansdorp.

In de eerste helft begon NSVV met een spervuur aan schoten door Peter Jan Cazander op het doel van Terneuzense Boys. Na ruim een kwartier was er de eerste mooie aanval van NSVV. Mitchel Louwerens demarreerde maar weer eens weg van zijn directe tegenstander. Sjoerd Hofstede was de diepgaande middenvelder die Mitchel had kunnen bijhouden en de bal in ontvangst mocht nemen. Snel verlegde Sjoerd de bal naar Peter Jan Cazander die inmiddels ook gearriveerd was in de frontlinie en Peter Jan verlegde de bal weer slim direct naar Jeroen Voshart. Het snelle verleggen zorgde ervoor dat Jeroen de tijd en ruimte had om op het vijandelijke doel te vuren. Jeroen zijn inzet spatte op de lat uiteen. De tweede mooie aanval van NSVV was wel raak. Peter Jan Cazander stuurde met een splijtende pas Sander Backx de diepte in. Sander zag Boyd van Andel vrij staan voor het doel en Boyd verplaatste de bal direct verder naar de geheel vrijstaande Mitchel Louwerens. Voor aanvoerder Mitchel was het vervolgens een koud kunstje om zijn team op voorsprong te zetten. Net voor rust bracht Terneuzense Boys de stand weer in evenwicht. In het hart van de NSVV-verdediging was de organisatie even weg. Drie Numansdorpse verdedigers doken op een aanvaller van Terneuzense Boys af. De tweede Terneuzense Boys aanvaller Miroslav Peric stond ernaast en de vierde Numansdorpse verdediger stond op 3 meter van Miroslav. U raadt het al. De drie NSVV-verdedigers konden de bal niet bemachtigen en de vierde NSVV-verdediger was net te laat om Miroslav Peric van het scoren af te houden. De Numansdorpse supporters gingen met vertrouwen richting de kantine, maar hadden wel het idee dat het niet automatisch goed zou komen.

In de tweede helft werd er een tandje bijgeschakeld door NSVV. Het eerste speldenprikje was een vrije trap van Peter Jan Cazander die door de muur ging, maar Terneuzense Boys keeper Dominique Pijpelink stond op de juiste plaats. Het was een vrije trap van Mitchel Louwerens die NSVV weer op voorsprong zette. Jeroen Voshart kopte de vrije trap goed op het doel en keeper Dominique Pijpelink kon ternauwernood redding brengen. In een druk strafschopgebied was Boyd van Andel er als de kippen bij om de rebound tegen het net te jagen. Lang kon NSVV niet genieten van de voorsprong. Een vrije trap werd door de NSVV-defensie gepareerd. We kunnen niet anders zeggen dan dat Terneuzense Boys speler Leander Duerink een huzarenstukje afleverde. Met een beul van een Numansdorpse verdediger hijgend in zijn nek en met zijn rug naar het NSVV-doel bedacht hij een verrassende omhaal. NSVV-keeper Jarmo Hartgers werd verrast en kon de bal uit het netje vissen. Terneuzense Boys tankte vertrouwen en Miroslav Peric had zijn team op voorsprong kunnen brengen, als NSVV geen uitstekende keeper als laatste slot op de deur had gehad. Met een prachtige reflex tikte Jarmo het schot uit de bovenhoek. Het spel golfde daarna op en neer en de wedstrijd leek op een puntendeling af te stevenen. Tot in de laatste officiële speelminuut Sander Backx de bal in ontvangst mocht nemen achter de laatste verdedigingslinie van Terneuzense Boys en alleen op hun keeper af mocht gaan. Sander werd onreglementair afgestopt en scheidsrechter Clint van der Heyden wees naar de penaltystip. Jeroen Voshart heeft al vele strafschoppen succesvol afgerond, maar deze keer schoot hij de bal richting Klaaswaal. In de laatste seconden van de blessuretijd sleepte het team uit Numansdorp alsnog de volle winst naar zich toe. Het was een cornerbal van Jasper Huisman. Bij de eerste paal tornde Sander Backx boven iedereen uit en kopte de bal keihard tegen de touwen. Sander bracht heel Numansdorp in een explosie van euforie.

Na de wedstrijd bleek NSVV door de winst naar een gedeelde tweede plek gestegen op drie punten achterstand van koploper Spijkenisse. XerxesDZB bleek van SHO verloren te hebben. Voor NSVV is het belangrijk om continue een gat te houden met plek 9, aangezien plek 9 nacompetitie moet gaan spelen om een plek in de eerste klasse te behouden. Ondanks de winst wordt plek 9 ook deze week weer bezet door SHO en is het verschil met NSVV nog steeds vier punten. Leuke is dat volgende week zaterdag om 15:00 uur de streekderby SHO – NSVV op het programma staat. NSVV weet zeker dat het na de wedstrijd nog steeds boven deze imaginaire streep van plek 9 staat en SHO eronder. Kom het Numansdorpse team massaal aanmoedigen om het verschil te laten groeien naar een gapend gat van zeven punten.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Quinton Burk, Geoffrey Acheampong, Michael Ouwens, Rick Berghout
(65e Jasper Huisman), Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander (84e Finn Langerak), Boyd van Andel,
Sander Backx, Mitchel Louwerens

Ruststand: 1 – 1