NSVV wint van stug WHS

Het ging niet vanzelf tegen het gepromoveerde WHS uit Sint Annaland. NSVV was de beter voetballende ploeg en had de kansen. Veel karakter toonde WHS en ze bleven dreigend in de omschakeling. Twintig minuten voor tijd werd eindelijk het bevrijdende doelpunt door NSVV gescoord. Er kwam geen alles of niets eindoffensief van WHS en sinds vorig weekend heeft NSVV het recept gevonden om tegendoelpunten te voorkomen. Met een verdiende 0 tegen 1 uit overwinning ging NSVV weer terug naar Numansdorp.

In de eerste helft combineerde NSVV lekker over het veld. Dichtbij het doel gooide WHS zich ervoor en voorkwam zo veel kansen. Uiteindelijk kwamen er twee grote kop kansen voor NSVV. Tweemaal kwam de voorzet van rechts van de voet van Jasper Huisman. De eerste keer stond Sjoerd Hofstede helemaal vrij en van dichtbij kopte hij net naast. De tweede keer mocht Jeroen Voshart het van dichtbij koppend proberen. Ook hij kopte wonderwel net naast het doel. De topscoorder Jasper Gunter van WHS zat goed in de tang van de NSVV-verdediging. Eenmaal kon hij schuin links van het doel ontsnappen aan de NSVV-defensie en moest NSVV-keeper Jarmo Hartgers redding brengen. WHS stopte veel energie in de wedstrijd en de vraag was hoelang ze dit konden volhouden.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. NSVV combineerde over het veld, maar de beslissende eindfase voor het doel werd moeilijk bereikt. Uiteindelijk kwamen er, de tweede helft, wel weer kansen voor NSVV. Weer was het tweemaal een voorzet van rechts van Jasper Huisman. De eerste keer ramde Sjoerd Hofstede de bal hard op het doel van WHS. Maar helaas voor NSVV kwam de bal hard tegen de borst van WHS-keeper Armando de Witte. De tweede grote kans was voor NSVV spits Simon van Rheeden. Zijn kopbal spatte uiteen op de dwarsligger van WHS. In dezelfde minuut was er weer een kans voor Simon van Rheeden. Simon deed zijn naam als topscoorder van NSVV eer aan. Dit keer werd de bal net voor de achterlijn teruggetrokken door Jeroen Voshart. Simon stond goed gepositioneerd bij de eerste paal en tikte de bal bij de tweede paal binnen. Met nog vijfentwintig minuten te gaan probeerde WHS de stand wel weer naar gelijke hoogte te trekken. Er werden verse krachten ingebracht. De defensie van NSVV was echter zeer scherp en liet geen mannetje van WHS ontglippen naar het doel toe. NSVV had wel honderdtwintig cornerballen mogen nemen, maar was nimmer dreigend. De eerste cornerbal van WHS in blessuretijd werd op de bovenkant van de lat gekopt. Zo schrokken de supporters van NSVV toch nog even. Uiteindelijk kon NSVV met een verdiende overwinning terug naar Numansdorp reizen.

Na de wedstrijd bleken medekoplopers DBGC en Hellevoetsluis tegen elkaar gelijk gespeeld te hebben. Zuidland won wel en voert nu samen met NSVV de ranglijst aan. NSVV heeft met 1 doelpunt een beter doelsaldo. Als NSVV zich niet laat gek maken en zo geconcentreerd blijft voetballen, kan het ver komen. Eerste prijs is de eerste periode titel die nog twee wedstrijden duurt. Het zijn ook wel twee leuke potjes voor NSVV. Eerst thuis tegen MZC’11 en daarna uit tegen Hellevoetsluis. Vorig seizoen had NSVV het moeilijk tegen MZC’11. Uit werd een zwaarbevochte overwinning gevierd, maar thuis was MZC’11 beter en werd verloren. Volgende week is ook de jaarlijkse Wir War verloting bij NSVV. Kom dus allemaal naar de club om het eerste naar de overwinning te schreeuwen en daarna met een leuke verlotingsprijs naar huis te gaan.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jerzy van Bergen, Jessy Fortes, Michael Ouwens, Kjetil Mol, Jeroen Voshart,
Peter Jan Cazander (74e Yoeron van der Ree), Sjoerd Hofstede, Jasper Huisman, Simon van Rheeden
(74e Wessel van Haren), Mitchel Louwerens

Ruststand: 0-0