Aanmelden reanimatiecursus

Plotseling verlies van bewustzijn is zeer vaak het gevolg van een hartstilstand of het stoppen van de bloedsomloop. Soms leidt een verstoring of belemmering van de ademhaling na korte tijd tot het stoppen van de bloedsomloop. Zoiets gebeurt meestal onverwacht en een omstander wordt plotseling voor de keus gesteld iets te doen. Als deze getuige een reanimatiecursus heeft gevolgd ligt het voor de hand dat hij een poging tot reanimatie onderneemt. Andere, professionele, hulpverleners zullen de reanimatie overnemen.

Binnen onze vereniging zijn wij ook in het bezit van een AED (Automatische Externe Defibrillator).

Door de EHBO worden reanimatiecursussen en het gebruik van een defibrillator gegeven. Ook door de vrijwilligers van de EHBO afdeling Numansdorp. In het voorjaar van 2017 zou een dergelijke cursus gegeven kunnen worden binnen NSVV. Ter inventarisatie hiervoor binnen onze vereniging, dit bericht om te zien hoeveel personen deze cursus zouden willen volgen. Voor de deelnemers zijn hier GEEN kosten aan verbonden, maar jullie aanwezigheid wordt wel zeer op prijs gesteld. De cursus duur is ± 2 uur en zal in de avond bij NSVV worden gegeven.

Uiteraard mogen ook team leden, begeleiders en (groot)ouders zich aanmelden. Ook zijn BHV-ers van harte welkom om aan de cursus deel te nemen.

Ik zie jullie aanmelding graag tegemoet via een e-mail naar: [email protected]

Met sportieve groet,

Ad Weeda