NSVV trotse amateurpartner van Excelsior

Met trots kunnen wij mededelen dat NSVV amateurpartner van Excelsior Rotterdam is geworden. Deze officiële samenwerking betekent dat we samenwerken met Excelsior om onze jeugdopleiding te verbeteren en activiteiten ondernemen.

We hebben elkaar gevonden in onze gedeelde toewijding aan de kwaliteit van opleiden en zien tal van overeenkomsten en dwarsverbanden tussen hun organisaties en de mensen die er actief zijn. Een voorbeeld hiervan is Fiona Noordam-van der Est, bestuurslid van NSVV en tevens werkzaam op de commerciële afdeling van Excelsior.

Tekst gaat verder onder de afbeelding

De samenwerking moet leiden tot een versterking voor de lokale voetbalgemeenschap. Roel de Nooijer, coördinator amateurpartners van Excelsior Rotterdam: ,,Dankzij deze samenwerking zal de infrastructuur voor de ontwikkeling van jeugdvoetbal worden versterkt en daar profiteren de talenten in de regio van.’’

Hoofd jeugdopleiding Rogier Veenstra van Excelsior vult aan: ,,Beide clubs willen hoogwaardige opleidingsprogramma’s aanbieden om jonge spelers te helpen om zich optimaal te kunnen ontwikkelen als voetballer en als mens. Door samen te werken kunnen we onze expertise delen en een bredere basis creëren voor de ontwikkeling van jeugdvoetbal in de regio.’’

Ook onze jeugdvoorzitter Jeroen Reedijk is enthousiast over de samenwerking: ,,Wij zijn verheugd over deze samenwerking met Excelsior. Dat een betaald voetbalorganisatie de kennis en kunde van hun opleiding wil delen met onze veelal eigen opgeleide trainers zal niet alleen onze eigen jeugdopleiding versterken, maar ook bijdragen aan de ontwikkeling van getalenteerde jonge spelers in de Hoeksche Waard.’’

Tekst gaat verder onder de afbeelding

De samenwerking werd bekendgemaakt na een themabijeenkomst voor amateurpartners, georganiseerd door Excelsior Rotterdam. Ruim 15 verenigingen uit de regio waren hierbij aanwezig. Op het veld van het Van Donge & De Roo Stadion kregen de aanwezigen de zienswijze en visie van Excelsior meteen in de praktijk te zien tijdens een training.

Ook voetbalkadercoach in opleiding Peter Pierneef van NSVV was aanwezig en werd naarmate de avond vorderde nóg enthousiaster om het nieuwe Jeugd Voetbal Beleidsplan verder in de praktijk te brengen. De clubs kijken dan ook uit naar een vruchtbare en succesvolle samenwerking en zijn vastbesloten om het jeugdvoetbal in de regio naar nieuwe hoogten te brengen.