Onze voorzitter wordt wereldberoemd

De redactie van het vakblad “Sport FM Het platform voor sportorganisaties” is op zoek gegaan naar voorzitters met een mening. Via onze website hebben ze onze voorzitter Arie Kruithof ontdekt.  Ze vonden dat hij open communiceerde met de leden van NSVV. Arie is gevraagd om wekelijks te gaan corresponderen met Frank Slijper voorzitter van vv Jonathan. Deze correspondentie wordt wekelijks gepubliceerd op de website www.meerdansport.nl

Als je nu deze site bezoekt, krijg je pontificaal een mooie foto van deze twee voorzitters te zien, met hun eerste correspondentie.

Onderstaand een kopie van de tekst op de pagina van www.meerdansport.nl

Voorzitters één-tweetje: sterk begin

Op de website van Meerdansport communiceren Frank Slijper (voorzitter vv Jonathan) en Arie Kruithof (voorzitter vv NSVV) over zaken die binnen hun club spelen. Tegen welke zaken lopen zij als bestuurders aan? Elke week een één-tweetje tussen de voorzitters.

De vragen van Frank aan Arie: Hoe is het bij jou? Alles draaiende bij NSVV? De zomer redelijk rustig doorgekomen?

Beste Frank,

Even wennen de eerste keer om mijn ‘correspondentievriend’ te schrijven. Maar ik heb er wel zin in. Ik doe het ook om onze website interessanter te maken, dus volgende week kan je onze correspondentie ook op de website van NSVV terugvinden. Uitdaging is wel om het kort te houden, want er gebeurt zoveel bij een vereniging. Het zijn bij clubs met onze omvang net kleine bedrijfjes geworden. En als je niet op je winkel past, dan….. Dit betekent dat je eigenlijk 365 dagen in een jaar met de voetbalclub bezig bent. Mijn vrouw moet altijd lachen als ik in juni zeg dat het even rustiger wordt. Zij weet wel beter en als de nieuwe competitie begint, dan weet ik dat ze weer gelijk heeft gehad.

Wij zijn met ons standaardelftal inderdaad goed begonnen. Ook zaterdag  weer gewonnen, zodat we na drie wedstrijden nog de volle buit hebben. De komende weken treffen we naar mijn mening betere tegenstanders, dus in mijn volgende briefing weten we beter waar we staan. Kampioen worden we echter niet, omdat we met Feyenoord amateurs in de afdeling zitten. Misschien voor jou een onbekend fenomeen, maar Feyenoord voetbalde in de hoofdklasse van het zondagvoetbal, maar heeft besloten dat -zoals zo veel ploegen in onze regio- dat de zaterdagtak meer perspectief biedt. De organisatie en het voetbalniveau houden ze ( betaald) in tak, zodat deze clubs in de vierde tot en met de tweede klasse met overmacht kampioen worden. Er valt denk ik weinig aan te doen, maar leuk is het niet als je van te voren al weet, dat een periode pakken het maximale is wat je kunt bereiken. Kom die switch van de zondag afdeling naar de zaterdagafdeling bij jullie ook veel voor? Of is het meer een trend in onze regio?

Gelukkig hebben we de degradatie goed opgevangen, maar dat we nu eens drie keer achter elkaar winnen, helpt heel erg hierbij. Na jaren tegen degradatie strijden in de tweede klasse vinden de supporters dit ook wel eens leuk. Je merkt het gelijk in de vereniging; als er gewonnen wordt gaat alles bij een voetbalclub veel gemakkelijker. Hoe gaat het bij jullie? Het seizoen ook goed begonnen, want vorig jaar was het toch niet echt slecht gegaan?

De presentatiegids, zoals jullie dit jaar uitgeven, geven wij denk ik al jaren in een dergelijke niet seizoen afhankelijke editie uit. Volgens mij heb ik jou, toen je onze club bezocht, een editie van het vorige seizoen meegegeven. Wij doen dit al jaren, hetgeen mogelijk is omdat we al jaren een redactie hebben die er ieder jaar veel energie in steekt om een kwalitatief goed blad uit te geven. Ze beginnen al in januari om mensen te benaderen om een bijdrage aan de presentatiegids te leveren die in augustus uitkomt!  Ik zal je ook een nieuw exemplaar toezenden.

Interessant vond ik je uitleg over de uitreiking van de nieuwe tenues met dezelfde uiting van een goeden doelenorganisatie op de voorkant van het shirt. Dit betekent ook dat jullie geen gebruik meer maken van shirtsponsors. Dat is bij onze vereniging ondenkbaar. Ook wij hebben een nieuwe kledinglijn geïntroduceerd. Maar dat was alleen mogelijk doordat we ook een nieuw kledingbeleid hebben geïntroduceerd. Onze leden hebben een nieuw tenue, tas en trainingspak gekregen, zodat alle elftallen er uniform uitzien en met een eigentijdse stijl. Heel goed geslaagd vinden we zelf.  Maar om dit mogelijk te maken, betalen leden nu een eigen bijdrage van € 15,- per halfjaar. De shirtsponsors zijn nodig om de grote investering die we moeten doen mede mogelijk te maken. Zonder onze sponsors was dit absoluut niet mogelijk geweest. Hoe krijgen jullie dit financieel geregeld?  Wij zijn een financieel gezonde vereniging, maar moeten altijd bezig zijn met het vergroten van onze inkomsten om de club draaiende te houden en te voldoen aan de wensen, die onze leden van ons verlangen.

Ik stop maar, want anders moet mijn bijdrage de eerste keer al ingekort worden. Ik had nog graag wat willen vertellen over een task force groep binnen onze vereniging die een regionaal jeugdplan willen gaan opstellen. Daarnaast is een commissie opgericht die de introductie van het damesvoetbal bij onze vereniging moet gaan onderzoeken. Waarschijnlijk gaat dit gebeuren in samenwerking met onze naaste buur vereniging SSS. Maar dat komt dan maar de volgende keer. Hebben jullie ook damesvoetbal bij VV Jonathan? Ik ben overigens voorzitter van NSVV en niet van VV Numansdorp.

Groet,

Arie