NSVV boekt klassieke overwinning op Zuidland

Na vorig seizoen boven Zuidland geëindigd te zijn inclusief twee overwinningen op hun, gaat het dit seizoen weer dezelfde kant op. NSVV voldeed in de eerste helft aan de verwachtingen en ging met een 1 – 0 voorsprong de rust in. Het gemiddelde van 3 doelpunten voor NSVV per wedstrijd tegen Zuidland werd niet nagestreefd. In de tweede helft schakelde NSVV een paar versnellingen terug en het voorkwam professioneel het gemiddelde van 1 doelpunt tegen van Zuidland. Een belangrijke 1 – 0 victorie kon in de boeken bijgeschreven worden.

In de eerste helft was de eerste kans voor NSVV direct raak. Achterin gleed Zuidland bij het opbouwen regelmatig weg op hun amateurnopjes. NSVV spits Wessel van Haren was aan het loeren op dergelijke momenten en veroverde goed de bal tijdens de opbouw van Zuidland. Wessel gaf de bal direct diep op Peter Jan Cazander en met een droge schuiver in de hoek liet hij de keeper van Zuidland kansloos. Het publiek van NSVV veerde een paar minuten later weer op toen Finn Langerak torenhoog boven de rest uitkwam en de vrije trap van Boyd van Andel hard op de lat kopte. De volgende kans kwam uit een cornerbal. De bij cornerballen altijd aanwezige Michael Ouwens kopte de corner rakelings naast het doel. De gehele eerste helft bleef NSVV dreigend. Net voor rust speelde Wessel van Haren de bal nog om de uitgekomen keeper van Zuidland. Wessel kwam naast het doel uit en zijn teruggetrokken bal kon net door een Zuidland verdediger onderschept worden voor het lege doel. Zuidland creëerde in de eerste helft geen enkele kans en de supporters van NSVV konden tevreden over de eerste helft van de koffie gaan genieten.

In de tweede helft liet NSVV zich onnodig terugzakken en leek zich te gaan richten op de counter. Het spelbeeld veranderde hierdoor en het schouwspel voor de Numansdorpse supporters verfraaide er niet door. De eerste grote kans was wel voor NSVV in de tweede helft. Finn Langerak ondernam een fraaie actie en slalomde zich langs een paar verdedigers van Zuidland. Simultaan aan zijn actie had Finn zijn ploegmakker Dion van Kralingen geheel vrij zien staan voor het vijandelijke doel. Finn trok de bal terug naar Dion en hij tikte de bal rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Verder vielen er nog een aantal halve kansen te noteren voor NSVV. In het laatste deel van de wedstrijd werd Zuidland verdediger Marcel van den Berg met zijn kopkracht mee naar voren gedirigeerd door de trainer van Zuidland. Eenmaal was er een kans voor Zuidland om op gelijke hoogte te komen toen dezelfde Marcel van den Berg in een druk strafschopgebied de bal terug kopte op Zuidland spits Leon van der Steen. Van dichtbij mocht Leon intikken, maar gelukkig heeft NSVV nog een uitstekende doelman voor de lijn staan. Met een geweldige reflex stopte Jarmo Hartgers de inzet van Zuidland. Over de gehele wedstrijd was dit de enige kans die de solide verdediging van NSVV aan Zuidland gunde vandaag. De laatste kans van de wedstrijd was nog voor NSVV. Finn Langerak zag zijn goede wedstrijd bijna beloond worden met een doelpunt, maar zijn inzet werd nog net gered door de voeten van Zuidland keeper Giovanni de Man.

Na vier gelijke spelen is eindelijk de broodnodige eerste overwinning na de winterstop binnen. Het verschil met plek 9 blijft 3 punten, maar er zijn inmiddels wel 3 ploegen op 3 punten verschil gezet. Eenmaal eerder werd dit seizoen een professionele 1 – 0 geboekt en dit was thuis tegen XerxesDZB. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen XerxesDZB op het programma. Inmiddels is XerxesDZB de trotse koploper van deze competitie met een ruime voorsprong van 7 punten op nummer twee SHO. NSVV heeft het goed gedaan in de eerste competitiehelft tegen de topploegen uit deze klasse. Tijd voor NSVV om deze reputatie hoog te houden en onze Hoeksche Waardse vrienden van SHO te gaan helpen het verschil met XerxesDZB te verkleinen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Quinton Burk, Michael Ouwens, Kjetil Mol (77e Fabian Korbijn), Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander (70e Jerzy van Bergen), Boyd van Andel, Finn Langerak,
Wessel van Haren, Dion van Kralingen (85e Liam Borg)

Ruststand: 1 – 0
Eindstand: 1 – 0