Tweede stunt tegen XerxesDZB blijft uit

Met in het achterhoofd dat een gelijkspel of zelfs een overwinning bonuspunten zouden zijn vanmiddag, reisde NSVV en haar supporters af naar Rotterdam/Zevenkamp voor de wedstrijd tegen de koploper uit onze afdeling. Thuis lukte het NSVV om na een vroege 1 – 0 voorsprong van Mitchel Louwerens een overwinning uit het vuur te slepen, dus de kans om dat vanmiddag weer te doen was niet ondenkbeeldig. De vorige week geschorste Jasper Huisman en Mitchel Louwerens waren ook weer van de partij.

Het spelbeeld in de 1e helft was redelijk vergelijkbaar met de thuiswedstrijd en ook de 2e helft was niet veel anders. Het veldspel van XerxesDZB was een stuk verzorgder dan dat van NSVV, wat resulteerde in meer balbezit. NSVV was af en toe gevaarlijk in de counter, vooral met de snelheid van Mitchel Louwerens. Uiteindelijk leidde dat niet tot echte doelkansen. De scheidsrechter zorgde voor de nodige irritatie bij de spelers van NSVV door overtredingen van NSVV wel te bestraffen, waar hij dat omgekeerd veelal niet deed. Zo’n moment lag ten grondslag aan het tegendoelpunt. Een twijfelachtig toegekende vrije trap aan de zijlijn, ter hoogte van het strafschopgebied van NSVV, werd in de 35e minuut gepromoveerd tot de 1 – 0 voor XerxesDZB, dat tot dan toe, ondanks het veldoverwicht, nog geen enkele uitgespeelde kans had gekregen. Niet veel later incasseerde een geïrriteerde Jasper Huisman de 1e gele kaart van de wedstrijd.

Wessel van Haren, een eenzame spits, die in de 1e helft geen potten wist te breken, werd in de rust vervangen door Finn Langerak. In een van de spaarzame aanvallen in het eerste deel van de 2e helft was hij zowaar dicht bij de gelijkmaker. Zijn inzet, op een strakke lage voorzet vanaf de rechterkant, werd echter door de keeper van XerxesDZB net tot corner verwerkt.
In de 71e minuut werd Jasper Huisman vervangen door Dion van Kralingen en enkele minuten later Michael Ouwens door Jerzy van Bergen.

Een cruciaal moment in de slotfase van de wedstrijd was de overtreding op de doorgebroken Mitchel Louwerens. Vrije trap en een rode kaart was de conclusie van alles en iedereen van NSVV. De warrig leidende scheidsrechter, die na rust ook nog Kjetil Mol en Michael Ouwens met geel bestrafte, wuifde de overtreding echter weg.

NSVV probeerde in de laatste minuten nog de gelijkmaker te forceren. Uiteindelijk bleef de   1 – 0 staan. Conclusie van de middag was dat NSVV, net als in de thuiswedstrijd nauwelijks kansen weg heeft gegeven, maar zelf ook weinig wist te creëren. Een doelpunt uit een dood spelmoment bleek uiteindelijk fataal.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Quinton Burk, Michael Ouwens (79e Jerzy van Bergen), Kjetil Mol, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Boyd van Andel, Wessel van Haren (46e Finn Langerak),
Jasper Huisman (71e Dion van Kralingen), Mitchel Louwerens

Ruststand: 1 – 0