NSVV kent een valse start tegen Papendrecht

Met vijf nieuwe namen ten opzichte van de kampioensploeg van vorig jaar begon NSVV in een versie 2.0 aan het duel der debutanten in de eerste klasse. Een makkelijk gegeven strafschop bracht NSVV op achterstand. NSVV was de bovenliggende partij, maar moest binnen een half uur na een tweede gele kaart met 10 man verder. Ondanks de overtal situatie van Papendrecht hing de gelijkmaker van NSVV in de lucht. Net in de tweede helft scoorde Papendrecht weer en was de wedstrijd gespeeld.

In de eerste helft was er nog niet veel gebeurd toen een voorzet binnen het zestienmetergebied tegen de schouder van een NSVV-verdediger kwam. De scheidsrechter gaf een penalty en alle Numansdorpse supporters waren verbaasd. De betreffende NSVV-verdediger bleef het langst protesteren tegen de beslissing en kreeg een gele kaart. Het cadeautje werd uitgepakt door Lorenzo van Wijk en NSVV kwam op achterstand. NSVV ging lekker voetballen en was de bovenliggende partij. Na één van de mooie aanvallen werd Quinton Burk neergehaald door een Papendrecht verdediger en landde een meter binnen de zestienmeter lijn op de grond. Alle Numansdopse supporters veerde op, maar volgens de scheidsrechter was de overtreding een paar centimeter buiten de zestienmeterlijn ingezet. Ver van de achterste verdedigingslinie ging een NSVV-verdediger er veel te enthousiast in en pakte terecht een gele kaart. Dit was dezelfde verdediger die na de makkelijk gegeven penalty voor praten zijn eerste gele kaart had gepakt. Een oliedomme actie dus en NSVV moest met 10 man verder. Het strijdplan was gebaseerd op 11 spelers en kon de prullenbak in. Na een preventieve wissel bleef NSVV de bovenliggende partij. De grootste kans voor NSVV was een corner die Michael Ouwens langs de keeper kopte, maar net voor de lijn gekeerd zag worden. NSVV claimde nog een keer een penalty, maar volgens de scheidsrechter had de hand van de Papendrecht verdediger de bal niet geraakt. De Numansdorpse supporters dachten op weg naar de theepauze dat er toch wel een puntje uit Papendrecht meegenomen moest kunnen worden, ondanks de ondertal situatie.

In de tweede helft beging een Papendrecht speler volgens de Numansdorpse supporters een overtreding op het middenveld, maar de scheidsrechter gaf aan doorspelen. Het zure is dat de uiteindelijke voorzet over iedereen heen zeilde en via de paal stuiterde de bal precies voor de voeten van Papendrecht speler Lorenzo van Wijk. Gretig pakte hij het tweede cadeautje van de middag uit. Het verzet van NSVV was gebroken en het werd een rommelige wedstrijd. Papendrecht maakte slecht gebruik van de ruimte die er kwam en ging slordig om met de kansen. De grootste kans voor NSVV was weer uit een corner die werd ingekopt door Jeroen Voshart. Weer werd de bal van de lijn gehaald. De scheidsrechter zette zichzelf nog een keer in de spotlights door een vrije trap aan Papendrecht toe te kennen op een gevaarlijke plek na een tackle op de bal. Tien minuten voor tijd ging NSVV nog aanvallend wisselen om iets te forceren, maar echt gevaarlijk werd het niet meer voor beide doelen.

De eerste wedstrijd in de eerste klasse zit erop. NSVV kwam sterk voor de dag en had echt punten mee terug kunnen nemen naar Numansdorp. Uiteraard ligt het niet aan, in de ogen van de NSVV-supporters, opmerkelijke beslissingen van de scheidsrechter. NSVV pakte vier onnodige gele kaarten. Drie gele kaarten voor praten en een gele kaart voor een overtreding op het middenveld. Tegenstander Papendrecht pakte geen enkele kaart. Voetballen kunnen de Numansdorpse spelers en fysiek kwam NSVV ook sterk voor de dag, nu nog koppie erbij houden en de punten volgen vanzelf.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland op het programma. Dit wordt het elfde seizoen achter elkaar van Nieuw-Lekkerland in de eerste klasse. Het is een onbekende tegenstander voor NSVV, want we moeten helemaal terug naar het seizoen 1987/1988 toen we voor de laatste keer bij elkaar in de competitie zaten. Nieuw-Lekkerland heeft ook de eerste wedstrijd verloren van Xerxes. Kom alle NSVV bewonderen in de eerste thuiswedstrijd in de eerste klasse.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Quinton Burk, Geoffrey Acheampong (29e rode kaart), Michael Ouwens
(85e Wessel van Haren), Rick Berghout (80e Peter Jan Cazander), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart,
Boyd van Andel (85e Finn Langerak), Dion van Kralingen (31e Jerzy van Bergen), Sander Backx,
Mitchel Louwerens

Ruststand: 1-0