NSVV laat Nieuw-Lekkerland in extremis langszij komen

Na een moeizame eerste helft ging NSVV na wat omzettingen beter draaien in de tweede helft. Een kwartier voor tijd kwam NSVV verdiend voor de tweede keer op gelijke hoogte en werd daarna een slecht amateur toneelstuk ingezogen. De slotscène was met een lach en een traan. Met tien man werd in de 91ste minuut de overwinning door NSVV gevierd. Tegen negen man vierde Nieuw-Lekkerland in de 95e minuut de gelijkmaker. De 3-3 eindstand voelde belabberd voor NSVV.

In de eerste helft was er direct een dubbele kans voor NSVV. Een vrije trap van Jasper Huisman ging net naast via een verdediger van Nieuw-Lekkerland. De daaropvolgende cornerbal werd door Mitchel Louwerens net over geschoten. De eerste kans voor Nieuw-Lekkerland was wel raak. Het kopduel werd verloren van de boomlange Nieuw-Lekkerland spits Joran Houweling. De collega spits Sven Schilders had al zo’n vermoeden en alleen voor de keeper zette hij Nieuw-Lekkerland op voorsprong. De verdediging van NSVV zag er de eerste helft een paar keer kwetsbaar uit. Het was goed dat Nieuw-Lekkerland spitsen Joran Houweling en Sven Schilders alleen losse flodders in hun voetbaltas meegenomen hadden van huis en niet met scherp schoten. NSVV creëerde eindelijk net voor rust nog een kans. Dion van Kralingen haalde de achterlijn en trok goed terug op de inlopende Peter Jan Cazander. Zijn schuiver ging net langs de verkeerde kant van de paal. In de eerste helft was Nieuw-Lekkerland iets beter en NSVV moest aan de bak om in ieder geval een gelijkspel mee naar huis te nemen.

In de tweede helft schoot NSVV goed uit de startblokken en scoorde direct de gelijkmaker. Over rechts maakte Mitchel Louwerens een goede actie en voor het doel stond de meegelopen Boyd van Andel helemaal vrij. Boyd twijfelde geen moment en knalde de voorzet tegen de touwen. Daarna was het een gelijk opgaande wedstrijd met kansen over en weer. Uiteindelijk knokte Nieuw-Lekkerland spits Joran Houweling zich langs de NSVV-verdediging en legde terug op zijn vrijstaande maat Sven Schilders. Voor de tweede keer zette hij Nieuw-Lekkerland op voorsprong.

Bij NSVV werd Jeroen Voshart naar zijn vertrouwde middenveld gedirigeerd en Jerzy van Bergen ingebracht om het middenveld van nieuwe impulsen te voorzien. Het voetbal kwam terug in de ploeg van NSVV. Snel scoorde Jeroen Voshart de verdiende gelijkmaker uit een voorzet van Boyd van Andel. De supporters van NSVV schoven op naar het puntje van hun stoel om voor de winnende te kunnen gaan juichen. NSVV bezit twee topaanvallers. Enige bananenschil is dat ze ook haantje de voorste zijn als publiek er zich mee gaat bemoeien. Na jarenlang ervaringen hebben ze helaas nog niet in de gaten dat dit gedaan wordt omdat ze de beste zijn. Tegenstanders hebben normaal geen vat op hun tot ze gevoelig blijken te zijn voor uit het spel halen door randzaken. In de bovenkamer worden de meest geniale voetbal oplossingen door de hippocampus overgenomen en gaat het mondje reageren op publiek, tegenstanders en scheidsrechters. Spelers, staf en publiek van Nieuw-Lekkerland beheersen dit spel op amateurniveau goed. Vandaag vond scheidsrechter Aad Hilgersom het tijd om volgens de KNVB-richtlijnen hierin mee te gaan. De eerste gele kaart was nota bene na een overtreding op onze topaanvaller, waarbij de scheidsrechter best wel voor NSVV had mogen fluiten en dit niet deed. Eindresultaat was dat NSVV een gele kaart kreeg voor het blijven mekkeren over de niet gegeven vrije trap. De tweede gele kaart was bij een duel om de bal met de ver uitgekomen keeper. De keeper kon de verleiding niet weerstaan en ging neer alsof hij onreglementair geraakt werd. De scheidsrechter ging mee in het amateurtoneel en stuurde onze topaanvaller met een tweede gele kaart naar de kleedkamer. Het Numansdorpse team rechte de rug en met tien man speelde Jeroen Voshart zich op rechts vrij en voor het doel ronde Boyd van Andel de aanval mooi af. Hierdoor zat NSVV op rozen met een 2-3 voorsprong in blessuretijd en werd het doelpunt als een overwinning gevierd. De andere topaanvaller van NSVV had al een gele kaart op zak veroorzaakt door zonder bal in de buurt het aan de stok te krijgen met zijn tegenstander. De scheidsrechter gaf beide spelers toen geel. In de 93e minuut wilde onze topaanvaller meeverdedigen ter hoogte van de middenlijn en uiteraard kon de tegenstander de verleiding weer niet weerstaan en ging weer vol amateurtoneel naar de grond. De scheidsrechter spaarde ook hem niet en trok de tweede gele kaart. Met negen man over en twee minuten te gaan kwam de bal nog eenmaal in de anarchie van het zestienmeter gebied. Nieuw-Lekkerland rommelde de bal in het doel en kon een remise vieren.

Na de wedstrijd bleek NSVV met het vierde gelijke spel na de winterstop in de ranglijst geduikeld van plek 5 naar de net nog veilige plek 8. Het aantal punten verschil naar plek 9 is wel vergroot van 2 naar 3 punten. Het wordt nu wel echt een keertje tijd om weer 3 punten bij te schrijven en volgende week staat op papier de gunstige thuiswedstrijd tegen Zuidland op het programma. De laatste drie wedstrijden heeft NSVV gewonnen van Zuidland. De twee topaanvallers zullen tijdens deze wedstrijd door hun schorsing de tijd krijgen voor zelfreflectie. De uitwedstrijd was aan het begin van het seizoen ook zonder deze twee topaanvallers en betekende toen de start van onze opmars.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Quinton Burk, Michael Ouwens, Jeroen Voshart, Fabian Korbijn, Sjoerd Hofstede
(63e Lars van der Heiden), Peter Jan Cazander (63e Jerzy van Bergen), Boyd van Andel, Mitchel Louwerens (93e tweede gele kaart), Dion van Kralingen (79e Wessel van Haren), Jasper Huisman (82e tweede gele kaart)

Ruststand: 1 – 0
Eindstand: 3 – 3