NSVV verliest in de eerste zes minuten van SSV’65

Na twee counter tegendoelpunten in de vorige wedstrijd, trapte NSVV er deze wedstrijd weer tweemaal in. Nu wel in de eerste zes minuten, waardoor NSVV direct zeer onzeker werd en de ploeg tot een bedenkelijk niveau terugzakte. Tel erbij de pech van een door richting veranderde derde tegentreffer op en de rest van de wedstrijd leek beter schriftelijk afgehandeld te kunnen worden. Pas na de rust werd er met vertrouwen weer energie in de wedstrijd gestopt en waren er tactische wisselingen. Toen bleek plotseling NSVV gewoon weer goed te kunnen voetballen. Dit resulteerde in twee doelpunten, een afgekeurd doelpunt en in blessuretijd een dot van een kans op de gelijkmaker.

In de eerste helft schoot NSVV uit de startblokken en al combinerende kreeg in de eerste minuut Jeroen Voshart een geweldige kans. Zijn schot ging net over. Alle tien de veldspelers van NSVV bleven vol naar voren lopen, zonder dat iemand de verdedigende balans in de gaten hield. Aco Patkovic veroverde de bal, stuurde direct Coen Verschuure de diepte in. Hij mocht vogelvrij op NSVV-keeper Melvin Kruijthof aflopen. Simpel kon hij Melvin omspelen en het eerste doelpunten binnenschieten. Drie minuten later was het een identieke situatie. Nu was het in de snelle omschakeling Coen Verschuure die de assist gaf aan Casper van Sabben. Het vrolijk naar voren rennen veranderde bij NSVV in onzekere benen. Na een kwartier kreeg NSVV nog een grote kans toen Michael Ouwens vrij op het doel mocht koppen, na een vrije trap van Boyd van Andel. Dit had een mooi moment geweest om het vertrouwen weer te krijgen en de wedstrijd gewoon te winnen. SSV’65 keeper Nick Westerbeke keerde de kopbal en het mocht niet zo zijn. NSVV had wel de pech dat na een half uur spelen een vrije trap van Perry Bek van richting werd veranderd, waardoor NSVV-keeper Melvin Kruijthof kansloos was. NSVV ging de kleedkamer in met een kansloze 0-3 achterstand.

De tweede helft werd Michael Ouwens naar voren gestuurd om meer energie in de voorhoede te krijgen en kwamen er twee verse krachten in. NSVV bleek ineens toch te kunnen voetballen en direct kwam er een grote kans. De inzet van Jeroen Voshart werd net gekeerd door SSV’65 keeper Nick Westerbeke en in de rebound schoot Mitchel Louwerens net naast. Na twintig minuten werd Peter Jan Cazander onreglementair afgestopt in het strafschopgebied van SSV’65 en volgde er een strafschop die onberispelijk werd ingeschoten door Jeroen Voshart. Drie minuten later was het weer raak. Mitchel Louwerens legde een cornerbal terug op Sjoerd Hofstede. Sjoerd zijn schot werd van dichtbij ingetikt door Lorenzo Pengel. NSVV drong aan voor de gelijkmaker en eindelijk kopte NSVV  de gelijkmaker binnen, maar volgens scheidsrechter Jerry Molenaar werd de keeper daarbij gehinderd. In blessuretijd was er nog een voorzet van Mitchel Louwerens, die Peter Jan Cazander op de slof nam. Zijn schot ging net over.

NSVV heeft dure punten laten liggen bleek na de wedstrijd. Nummer één Terneuzense Boys en nummer twee Oostkapelle bleken beide verloren te hebben. Dit was wel van NSVV-achtervolgers Yerseke en Bruse Boys. In plaatst van de derde plek te verstevigen en in te lopen, is NSVV hierdoor gezakt naar de vijfde plaats. Volgende week speelt NSVV tegen Oostkapelle, waarvan NSVV thuis kansloos verloren heeft. Volgende week maar een keer de restverdediging in de gaten houden als we in de aanval zijn en gelijk scherpte en energie in de wedstrijd stoppen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Jessy Fortes (74e Nigel van der Giesen), Michael Ouwens, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Boyd van Andel (46e Yoeron van der Ree), Lorenzo Pengel, Levi Vugts (46e Mitchel Louwerens)

Ruststand: 0-3
Eindstand: 2-3

Scoreverloop:
3e min.                 0 – 1       Coen Verschuure
6e min.                 0 – 2       Casper van Sabben
31e min.               0 – 3       Perry Bek
64e min.               1 – 3       Jeroen Voshart (penalty)
67e min.               2 – 3       Lorenzo Pengel

Geschreven door: Bas Snijders