NSVV vliegt uit de bocht tegen Nieuw-Lekkerland

De eerste twintig minuten liet NSVV de bal lekker rondgaan en was er overwicht voor NSVV. De defensieve afspraken werden even niet nageleefd en Nieuw-Lekkerland maakte daar direct gebruik van en kwam op voorsprong. Daarna kwam Nieuw-Lekkerland langzaam in de wedstrijd en leek het een gelijk opgaande strijd te gaan worden. Totdat NSVV de laatste tien minuten voor rust de kluts even volledig kwijt was. De spits van Nieuw-Lekkerland dacht dat hij nog steeds in de derde klasse voetbalde en mocht een zuivere hattrick noteren. Je zou zeggen in de rust de wond verbinden en zorgen dat je niet nog meer klappen krijgt in de tweede helft. Binnen 3 minuten in de tweede helft lag de vijfde tegen de NSVV-touwen. Toen konden alle aspiraties voor deze wedstrijd de koelkast in en moest het team stilzitten om geschoren te worden. Twee voorhoedespelers van NSVV konden niet stil zitten en pakte twee oliedomme gele kaarten in de tweede helft. Met negen man schoof NSVV net voor tijd nog een laatste cadeautje in de voeten van Nieuw-Lekkerland. De eindstand van 0-6 werd bereikt.

NSVV kan lekker voetballen. In deze eerste klasse is meer nodig dan lekker voetballen en moet NSVV gaan leren om het koppie erbij te houden. Met zoveel gele kaarten win je van geen enkele tegenstander. Het seizoen is nog lang, dus er is ruim voldoende tijd om te laten zien dat het wel een voldoende kan scoren. Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen het bekende Zuidland op het programma. NSVV zal de twee voorhoedespelers met de rode kaart deze wedstrijd gaan missen.

Vorig seizoen was de uitwedstrijd tegen Zuidland ook na een verloren domme rode kaart wedstrijd. Toen herstelde NSVV zich geweldig in de wedstrijd tegen Zuidland en nam de belangrijke drie punten mee naar Numansdorp. Hopelijk laat NSVV dit kunstje volgende week nogmaals zien.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jerzy van Bergen, Quinton Burk, Michael Ouwens, Rick Berghout
(46e Peter Jan Cazander), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Boyd van Andel, Dion van Kralingen,
Sander Backx (78e rode kaart), Mitchel Louwerens (67e rode kaart)

Ruststand: 0 – 4
Eindstand: 0 – 6