NSVV wint spectaculaire wedstrijd van Zuidland

NSVV was na een valse start tegen Papendrecht en uit de bocht gevlogen te zijn tegen Nieuw-Lekkerland op zoek naar een recht stuk zonder obstakels om weer vertrouwen te krijgen in de eigen stuurmanskunsten. Het trof in Zuidland een bekende tegenstander waar vorig seizoen tweemaal van gewonnen was. In de eerste helft kwam NSVV tweemaal op voorsprong en tweemaal flikte Zuidland het snel om dit weer recht te zetten. In de tweede helft kwam NSVV voor de derde keer op voorsprong. Zuidland zette alles op een gelijkspel, maar NSVV vocht geweldig als een team om de overwinning over de streep te trekken. Keeper Jarmo Hartgers vond 10 tegendoelpunten en 3 wedstrijden genoeg en met twee geweldige reddingen hield hij zijn team op de been. Door het alles of niets voetbal van Zuidland, ontstond er ruimte voor de counter van NSVV. Uiteindelijk scoorde NSVV in blessuretijd de verlossende 2 tegen 4.

In de eerste helft was het eerst snuffelen geblazen voor beide teams. Eindelijk scoorde NSVV in de eerste klasse. Het was een cornerbal van Boyd van Andel. Met zijn krachtige lichaam toornde Geoffrey Acheampong boven alles en iedereen uit en kopte de bal binnen. Een paar minuten later kon Dion van Kralingen NSVV op een ruime voorsprong zetten toen hij de bal langs de uitkomende Zuidland keeper kopte. Dion kon zijn kopbal net niet meer achterhalen en zijn bal hobbelde naast het lege doel. Zuidland was wakker en werd het laatste kwartier beter. Ze waren al een keer door het rechter verdedigingsblok van NSVV gebroken, maar toen kwam de inzet recht op NSVV-keeper Jarmo Hartgers af. De tweede doorbraak over dezelfde kant werd goed teruggetrokken van de achterlijn naar de geheel vrijstaande Jordi Breestraat ter hoogte van de penaltystip. Jordi scoorde onhoudbaar de gelijkmaker. Vijf minuten voor de rust werd Dion van Kralingen net buiten de zestienmeter neergelegd en kreeg NSVV op een mooie plek een vrije trap. Iedereen inclusief de keeper van Zuidland dacht dat de klaarstaande Peter Jan Cazander met rechts de vrije trap zou nemen en niemand hield rekening met de lummelende Boyd van Andel. Met links krulde Boyd de bal onverwachts over de muur in de andere hoek als waar de keeper stond. Boyd bracht NSVV hiermee weer op voorsprong. Lang kon NSVV weer niet genieten van deze voorsprong, want nog voor rust bracht Zuidland de stand weer in evenwicht. Net als NSVV heeft Zuidland ook een krachtige reus in de vorm van Marcel van den Berg die met cornerballen mee naar voren gaat. Via de binnenkant van de paal kopte hij de bal binnen. De eerste helft was een spannend gelijk opgaande wedstrijd en de supporters hadden zin in het vervolg.

In de tweede helft begon NSVV goed aan de wedstrijd en voerde de druk op het doel van Zuidland op. Jerzy van Bergen soleerde een keer heel het veld over, maar zijn schot belande in de handen van de keeper. Uiteindelijk moest er weer een vrije trap aan te pas komen om NSVV op voorsprong te brengen. Weer op een mooie plek net buiten de zestienmeterlijn gingen Peter Jan Cazander en Boyd van Andel achter de bal staan. De keeper van Zuidland trapte niet meer in de verrassingsbal van Boyd, maar had geen rekening gehouden met de geweldige rechter van Peter Jan. Schitterend knalde hij de vrije trap in de kruising. Het spektakel barstte los en Zuidland ging vol voor de gelijkmaker. NSVV werd teruggedrongen en vocht als team geweldig om de drie punten weer mee te nemen naar Numansdorp. De druk op het doel werd overweldigend en NSVV-keeper Jarmo Hartgers moest zijn defensie tweemaal te hulp schieten met zijn reflexen. Aan de andere kant ontstond ook veel ruimte voor de counter van NSVV. Wessel van Haren zijn inzet werd net geblokt. Finn Langerak brak een keer goed door over links en schoot net voorlangs. Michael Ouwens kopte via de grond over het doel. Uiteindelijk kwam de bevrijdende vierde er toch voor NSVV. Finn Langerak veroverde de bal en bracht Wessel van Haren in stelling. Wessel omspeelde de keeper koelbloedig en schoof de bal in het lege doel. Het lukte NSVV voor de derde keer op rij niet om te eindigen met elf spelers op het veld. We kunnen natuurlijk weer beginnen dat we het als NSVV-supporter een onbegrijpelijke rode kaart van de scheidsrechter vinden. Slimmer is het om onafhankelijk van scheidsrechters te worden en als je twee doelpunten voor staat in de 97e minuut uit dergelijke duels te blijven.

Na de wedstrijd bleek NSVV door de driepunter met stip op de ranglijst gestegen te zijn. NSVV laat vier ploegen achter zich op de ranglijst door de eerste winst van het seizoen, waaronder regiogenoot SHO. NSVV is van de knikkende knietjes af en heeft geleerd dat middels een teamprestatie er ook in de eerste klasse gewoon punten gepakt kunnen worden.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen de foutloze titelkandidaat XerxesDZB op het programma. Een mooie naam waar NSVV geen historie tegen heeft. XerxesDZB zal na de vijf tegen nul overwinning op Sliedrecht vol vertrouwen richting Numansdorp afreizen. XerxesDZB had het volgens de Zuidland supporters met een 2-1 winst moeilijk tegen Zuidland. NSVV bezit voldoende voetballend vermogen om van geen enkele tegenstander bang te hoeven zijn in deze eerste klasse. Zolang er als team opgetreden wordt en er geen domme dingen gedaan worden kan NSVV ook punten pakken tegen XerxesDZB. NSVV heeft het thuispubliek wat goed te maken, dus kom allen kijken naar de verbeterde NSVV-formule.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jerzy van Bergen (80e Finn Langerak), Geoffrey Acheampong, Michael Ouwens,
Quinton Burk, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Sjoerd Hofstede, Dion van Kralingen,
Wessel van Haren, Boyd van Andel (97e rode kaart)

Ruststand: 2 – 2
Eindstand: 2 – 4