NSVV wint thuis tegen Heer Arendskerke

NSVV pakte direct de voorsprong en de defensie stond weer als een A+++ geïsoleerde muur. De tweede helft van NSVV was ijzersterk en hierin werd het verschil vergroot tot drie doelpunten voorsprong. Het was geen precisiebombardement van NSVV, want dan had de uitslag veel hoger uitgepakt.

In de eerste helft waren de zonnebrillen nog niet opgezet, toen aanvoerder Jasper Huisman weer een assist op zijn naam schreef. Yoeron van der Ree maakte met een schitterende kopbal het werk af. Robin ’t Jong lost zijn eerste waarschuwingsschot halverwege de eerste helft. Hij demarreerde langs een drietal Heer Arendskerke verdedigers en bracht zichzelf zo in stelling. Zijn schot ging rakelings over het doel. Boyd van Andel gaf één van zijn vele fraaie voorzetten van de middag op de mee opgekomen rechter wingback Lars van der Heiden. Lars zijn inzet ging net langs de verkeerde kant van de paal. Net voor rust maakte een verdediger van Heer Arendskerke een uitbraak van Sjoerd Hofstede onschadelijk. De goed leidende scheidsrechter Mike Klaare liet hem wel een rode kaart zien.

De tweede helft ging NSVV swingen. Het spel verliep vlotjes en de kansen waren talrijk. Het tweede NSVV-doelpunt was een mooie aanval over veel schijven. Vanaf de achterlijn trok Boyd van Andel de bal terug op de in het doelgebied vrijstaande Robin ’t Jong. Robin maakte het werk beheerst af.  Tweemaal was spits Levi Vugts dichtbij een treffer. De eerste keer na een harde kopbal net onder de lat. Heer Arendskerke keeper Eljo Dooge kon de inzet nog net overtikken. De tweede keer met zijn rug naar het doel schoot hij vanuit de draai hard in het zijnet. De derde inzet van Levi had er misschien ook ingegaan, maar Robin ’t Jong nam geen enkel risico en verlengde de bal met een express bezorging over de doellijn. Er waren nog drie fraaie kansen voor Lars van der Heiden, Jessy Fortes en Boyd van Andel. Keeper Eljo Dooge vond echter drie tegendoelpunten voldoende en bracht telkens redding.

Na de wedstrijd bleken de gemaakte doelpunten zeer belangrijk voor de tweede periodetitel te zijn. Met nog twee wedstrijden te spelen in deze periode staat NSVV samen met Oostkapelle/Domburg op pole position met evenveel punten en een exact gelijk doelsaldo van plus tien. Met nog twee wedstrijden te gaan in deze tweede periode wordt het maken van veel doelpunten (en winnen) topprioriteit. Op het eerste gezicht lijkt de volgende tegenstander SSV’65, die één plek lager staat dan Heer Arendskerke, een geschikt slachtoffer om het doelsaldo verder op te voeren. NSVV moet zich echter geen zand in de ogen laten strooien en kan de borst natmaken. Na de eerste periode stond SSV’65 laatste met slechts één punt. In de tweede periode staat SSV’65 vijfde met twaalf punten. Laatste slachtoffer van de opmars van SSV’65 is DBGC, die niet verder kwam dan een gelijkspel.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Rik Bakker, Michael Ouwens, Kjetil Mol (80e Ruben van Belle), Sjoerd Hofstede, Yoeron van der Ree (75e Jessy Fortes), Boyd van Andel, Robin ’t Jong, Levi Vugts,
Jasper Huisman

Ruststand: 1-0