Trainingskamp NSVV 1 in Sevilla zeer geslaagd

Donderdagnacht om 02.30 uur werd er verzameld op het complex van NSVV om rond 03.00 uur met de bus te vertrekken richting Amsterdam Schiphol. Met de ogen nog half gesloten wegens het vroege tijdstip, had iedereen er toch veel zin in en zat de sfeer er al snel in. Om 09.15 uur zette de selectie voet op Spaanse bodem waar het heerlijke weer hun direct al tegemoet kwam. Lang de tijd om van de zon te genieten was er niet, want de eerste training stond direct op het programma. Op het complex van Sadus werd een goede training afgewerkt. De eerste dag werd afgesloten met een bezoek aan de voetbalwedstrijd Sevilla – Deportivo Alaves.

Zaterdag werd iedereen om 09.00 uur aan het ontbijt verwacht. Zoals ieder jaar zou er voor de ‘laatkomers’ ook dit jaar weer een passende straf verzonnen worden. Hoewel het er even naar uitzag dat iedereen op tijd aan het ontbijt zou zijn, bleek er toch een tweetal spelers niet helemaal goed op de klok gekeken te hebben. Na het ontbijt vertrok de selectie richting de kartbaan om daar uit te maken wie de snelste en meest behendige bestuurder uit de selectie is. De middag stond vooral in het teken van voorbereiding voor de oefenwedstrijd NSVV 1 – De Zwerver 1, welke eindigde in een 4-1 overwinning voor NSVV. Jerzy van Bergen, Mitchel Louwerens, Finn Langerak en Lars van der Heiden mocht allen een doelpunt bijschrijven. Een groot deel van de selectie dook na het diner nog de stad in om de uitgaansgelegenheden in Sevilla te ontdekken.

Zondag begon weer met een competitief onderdeel, ditmaal werd getest wie de beste slag in zijn armen had want er stond een padel-toernooi op het programma. In twee poules werd er tegen elkaar gestreden onder de Spaanse zon. Na het padel-toernooi kon een ieder wel een hapje en drankje gebruiken, waardoor de selectie neerstreek in restaurant Los Tulipanes waar genoten werd van tapas en de jaarlijkse pubquiz werd afgewerkt.

Maandagochtend, de laatste dag van het trainingskamp, stond er nog een laatste training gepland. Gezien iedereen zich het hele weekend keurig gedragen heeft en alles goed verlopen is, besloot de staf om deze training te cancelen, maar voor de twee laatkomers bij het ontbijt van 2 dagen hiervoor was dit echter niet het geval. Zij mochten de trappen tegenover het hotel een aantal keren op en af sprinten om zo nog even een laatste krachtinspanning te verrichten.

Foto’s: dag 1dag 2dag 3

Om 23.00 uur zette de selectie van NSVV 1 weer voet op Nederlandse bodem en kunnen we terugkijken op een zeer geslaagd trainingskamp!