NSVV 2 op trainingskamp in Benidorm

In de 2e week van januari was het weer tijd voor het jaarlijkse trainingskamp van NSVV 2. Met een enigszins gespannen staf en een enthousiaste spelersgroep gingen zij op pad richting de Spaanse stad Benidorm.

De eerste dag begon gelijk met een flink zware training. Iedereen was natuurlijk enorm vermoeid door weinig slaap gezien het vroege vertrek vanaf NSVV (03.00 uur) naar de luchthaven en de lange reis met de bus. Toen de training was afgelopen maakte het team zich klaar voor een diner in het hotel. Na het diner begon de voetbalquiz welke was gemaakt door Ryan van der Griendt. Na een spannende strijd tussen twee teams won het team van Corno Langerak, Rick Wijnbeek en Robin ‘t Jong en werd het verliezende team beloond met gratis shotjes! Ondanks dat het hotel waarin de selectie verbleef gevuld was met hotelgasten waarvan de gemiddelde leeftijd 65+ was, kwamen de generatiekloven toch samen door de nummers van bijvoorbeeld Elvis Presley mee te zingen en te dansen. Ook zijn er nog gezamenlijk verschillende spellen gespeeld. De avond was enorm gezellig en het werd uiteindelijk een latertje.

De volgende ochtend moest het team voor het ontbijt klaarstaan om 09:15 uur. Het doel was om iedereen fit aan het ontbijt te krijgen, maar dit was helaas niet helemaal gelukt. Na het ontbijt waren er fietsen geregeld en heeft het team de stad leren kennen middels een fietstocht door de bergen. Voor één persoon was de fietstocht niet helemaal weggelegd. Dat zal wel door de leeftijd komen ;).

Na de fietstocht werd er verzameld op het strand voor een potje voetvolley. Er stond een aardig hard windje, waardoor het lastig was om de kwaliteiten van NSVV 2 optimaal tot zijn recht te laten komen. Ondanks dit waren er toch enorm veel toeschouwers langs de lijn die zich goed vermaakten met het getoonde spel. Ze zeggen dat goed voetbal beloond moet worden, dus uiteindelijk beloonde het team zich met een lekker biertje op het terras, waarbij er werd gekeken naar de wedstrijd tussen Newcastle en Manchester City. Na het diner had het team vrijaf en hebben zij zich vermaakt in een leuke club genaamd Red Lion.

De derde en een na laatste dag begon NSVV 2 met een strandtraining. Tijdens de strandtraining was er veel hilariteit, omdat veel ballen mis werden geschoten, veel spelers aan het zandhappen waren of dat ballen totaal niet aankwamen bij de juiste persoon. Na de strandtraining had het team een paar uurtjes de tijd om zich voor te bereiden voor het padeltoernooi. Dit toernooi werd gewonnen door Niek van der Vlis en Ryan van der Griendt. In de avond heeft het elftal heerlijk genoten van een uitgebreid diner bij een restaurant in de buurt. De late uurtjes werden afgesloten met een teambuildingsuitje in de stad.

NSVV 2 kijkt terug op een geslaagd trainingskamp en begint met een positief gevoel aan de tweede seizoenshelft!

Bekijk hier de foto’s.

Robin ‘t Jong en Leonard Kramp