12 december 2015 Slikkerveer D1

Dit keer 2 verslagen. De eerste van Gerard en de 2e van Rob:

GERARD

Na het onterechte verlies van vorige week tegen Rozenburg gingen we deze week vol goede moed richting Ridderkerk om het seizoen weer positief voort te zetten.
In het begin een gelijk opgaande wedstrijd zonder al te veel spannende momenten in beide doelgebieden. Wel kreeg Slikkerveer steeds meer overwicht wat zich uitte in een paar kleine mogelijkheden. Maar onze verdediging stond goed waardoor de mogelijkheden niet tot een doelpunt leidde. In de 14e minuut kreeg Slikkerveer een corner waarbij er niet goed op de tegenstander werd gelet en ze de bal ongehinderd in konden tikken bij de 1e paal. Na dit doelpunt lieten we de kopjes niet hangen en probeerden we er het beste van te maken. We kregen wat kleine kansen door afstandsschoten, maar het vizier stond niet scherp. Met een kleine achterstand gingen we de rust in. We hadden dus nog genoeg tijd om de achterstand om te buigen in een goed resultaat. Ook in de 2e helft was Slikkerveer feller en brutaler in de duels. En eerlijk gezegd gebeurd dat in meerdere wedstrijden dat we op felheid en brutaliteit worden afgetroefd. Een scheidsrechter bepaald de grens van wat wel en niet mag binnen het veld. Tot die tijd mag je de grens opzoeken in de duels. Je hoort vanzelf wel of je het iets rustiger moet doen van de scheidsrechter.
Door een supersnelle counter bracht Slikkerveer de stand op 2-0 en was Stephan voor de 2e keer gepasseerd. Hier kon hij overigens niets aan doen en mogen we blij zijn dat hij in een topvorm verkeerde en een paar zeer fraaie reddingen liet zien. Na deze 2-0 achterstand kregen we eindelijk het NSVV te zien waarvan we al vaak van hebben kunnen genieten. We werden feller, wonnen duels, gingen directer spelen en kwamen hierdoor meer in het strafschopgebied van de tegenstander. Slikkeveer kwam er niet meer uit en zag je het vertrouwen groeien bij ons. Na een mooie aanval over rechts stuurde Tomas, Yves op rechts weg die sterk de achterlijn op zocht en een schitterende voorzet gaf, die door de goed vrijgelopen Bauke ingetikt werd. Een goal uit het boekje noemen we dat. Het NSVV publiek in extase en bij Slikkerveer sloeg de paniek toe. Jammer dat er net niet meer tijd was om de 2e NSVV goal te maken en moesten we helaas de 3 punten aan de thuisploeg laten.
Op competitiegebied gaan we nu eerst genieten van een heerlijk kerstvakantie waarna we in 2016 het publiek weer gaan laten zien waartoe we in staat zijn.

ROB
Vandaag gaan we naar Slikkerveer om voor de 3 punten te strijden.
Steven was aan het sjouwen (verhuizen) dus deze keer deed ik ( Rob ) het. Vanaf het begin liet de thuisploeg zien wat ze wilden,druk zetten en
op het randje spelen.
Wij lieten dit ook gebeuren zodat de thuisploeg het initiatief had en wij zelden tot een behoorlijke aanval kwamen. Na een onterechte corner was het de aanvaller van Slikkerveer die na een goede loopactie bij de eerste paal via Stephen raak schoot 1-0.
Wij stelden hier weinig tegenover en het brutale Slikkerveer bleef de bovenliggende partij.
Op slag van rust kwam Katelyn voor de uitgevallen Noah het veld in en na de rust vielen Thomas
en Bauke in dit betekende uiteraard wat omzettingen maar we kregen iets meer grip op het spel.
Slikkerveer heeft een uitstekende aanval die dan ook bij een beetje ruimte de 2-0 maakte.
Even leek het er op of ze over ons heen zouden walsen maar met een schitterende redding van Stephen
en onze ijzersterke verdediging krabbelde we weer op, na goed doorzetten van Yves op de achterlijn
kon de sterk ingevallen Bauke na een misser van de keeper de bal binnen schieten 2-1.
Hierna kreeg Slikkerveer het lastig een goede actie van Robin schoot net iets te kort en een vermeende handsbal
in de zestien werd weggewuifd, toen geloofde we erin, al bleef Slikkerveer gevaarlijk via zijn razend snelle buitenspelers
die door onze verdedigers erg goed werden afgestopt.
Toch was de overwinning verdiend en gaan we de winterstop in op de zevende plek terwijl we bij winst tweede waren
geweest. Dit geeft de sterkte aan van deze competitie waar alles heel dicht op elkaar zit maar we zeker een rol
van betekenis spelen.

1450293758_1450179827_12357178_1680365215542426_4657486291702541047_o