FIOS A1 – N.S.V.V. A2

Zaterdag 2 mei 2015: FIOS A1 – N.S.V.V. A2   (1-2) 1-4

Van onze verslaggever ter plaatse:

Met de minder fijne ervaringen van de thuiswedstrijd nog op ons netvlies, met name op sportief gebied, reisden we vandaag af naar Achthuizen. Dit keer wederom met Jelle van der Sijde en Damien Ouwens (beiden B3) als waardevolle aanvulling. Om klokslag 10:30 uur werd er afgefloten en startten we met goed samenspel de wedstrijd. Na een aantal doelpogingen van onze kant gebeurde er dan toch het tegenovergestelde, want na een mooie aanval van de tegenstander werd het (vooral door Alex Visser) ó zó gevreesde meisje aangespeeld. Ze bedacht zich géén seconde en met een mooie boogbal passeerde ze keeper Stan in ‘t Veld. Na vijf minuten stonden we dus met 1-0 achter, wát een vreselijke domper betekende, want we begonnen écht goed. Maar van dit tegendoelpunt kregen we nóg meer energie en ging het voetbal steeds beter. De achterhoede onder leiding van aanvoerde Jari Andeweg stond goed. Er werd beter en beter gecombineerd én met mooie steekpasses van Allard Korbijn, die ná zeven weken onvrijwillig verlof eindelijk weer mee kon spelen, kregen we steeds meer kansen. Na een kleine tien minuten schoot Leon van Twist net over. Helaas moesten na een kwartier voetbal Joep van Arendonk en Ricardo Bom wegens blessures noodgedwongen het veld verlaten. Thijs den Boer en Damien Ouwens namen hun posities over. In de 33ste minuut wist Jelle van der Sijde met een mooie voorzet Ricky van Zwieten te vinden die koelbloedig met een halve omhaal scoorde. Na deze gelijkmaker kregen we de wedstrijd steeds meer onder controle én wisten Vincent Korbijn, Alex Visser, Leon van Twist en Jari Andeweg hun tegenstanders uit te schakelen. Door de blessures was Leon van Twist rechterverdediger geworden, wat hem écht goed afging. In de 36ste minuut wist Allard Korbijn met een steekpass Ricky van Zwieten te vinden die de 1-2 scoorde. Met deze stand gingen we ook de rust in. In de rust werd er vooral gesproken over het gedrag van de tegenstander én dat we ons niet gek moesten laten maken. Na rust gingen we weer vol energie van start. Dit resulteerde in de 48ste minuut in een prachtig doelpunt van Jelle van der Sijde: 1-3. Direct na de aftrap van de tegenstander pikte Edgar Evertse de bal af, wat resulteerde in het derde doelpunt van Ricky van Zwieten: 1-4. De tegenstander werd niet vrolijker van deze achterstand wat resulteerde in diverse overtredingen op onze spelers. Hiervoor werd échter géén kaart getrokken én als wij dat deden wél. Er werd zélfs twee keer geel getrokken voor in mijn ogen onschuldige overtredingen vergeleken met die van de tegenstanders. We speelden de wedstrijd vakkundig uit en na twee minuten blessuretijd floot de scheidsrechter af. Het was mij een waar genoegen om dit team na een jaar weer eens te mogen leiden!!

Jan Korbijn

Hierbij wil ik Jan Korbijn hartelijk bedanken dat hij vandaag de leiding van de A2 op zich genomen heeft, waardoor ondergetekende héérlijk kon genieten van een lang én zonnig meiweekend in het Achterhoekse Lochem en fraaie omgeving.