KNVB directeur bezoekt ledenvergadering

In een volle kantine met ongeveer 100 aanwezige is vrijdag 3 februari de ledenvergadering van NSVV gehouden. Voorzitter Arie Kruithof had een speciaal woord van welkom voor Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal van de KNVB.

Penningmeester Gertjan Krab heeft een presentatie gegeven over de goede financiële situatie van NSVV. Afgelopen seizoen waren de inkosten weer gestegen en het resultaat positief. De langlopende schulden aangegaan voor de renovatie van het clubhuis zijn ook verder afgebouwd het afgelopen seizoen.

Bestuurslid Bas Snijders heeft een presentatie gegeven over de status van het tweede kunstgrasveld. Het project was stil gelegd naar aanleiding van de uitzending van Zembla. Goedkeuring tijdens de extra ledenvergadering van woensdag 29 juni was gegeven voor een tweede kunstgrasveld op het hoofdveld. Nu is een alternatief plan gepresenteerd. Het alternatief is ontstaan naar aanleiding van het nieuwe jeugdplan van de KNVB. Door de nieuwe indeling worden er ook wedstrijden op een kwart veld gespeeld. Hierdoor ontstaat er voor NSVV de optie om het tweede kunstgrasveld op veld 6 aan te leggen en het hoofdveld natuurgrasveld te laten. In het plan wordt het hoofdveld wel totaal gerenoveerd en voorzien van beregeningsinstallatie. Het alternatieve plan is goedgekeurd door de leden.

Na de pauze heeft KNVB directeur Jan Dirk van der Zee een inkijk gegeven in het functioneren van de KNVB. Zelf is Jan Dirk van der Zee verantwoordelijk voor de amateurtak met 1,2 miljoen leden. Hij legde uit dat de KNVB in beweging is en dichter op de leden wil opereren. Onderwerpen als het invoeren van het jeugdplan, de nieuwe speelkalender kwamen aan bod. Daarna konden de leden aan der leiding van bestuurslid Fiona Noordam in gesprek met Jan Dirk van der Zee aan de hand van 4 stellingen. De stellingen gingen over kunstgras, gedragen als klant in plaats van lid, communicatie van de KNVB en tenslotte de fiscale belasting van vrijwilligersvergoedingen boven de €1.500.

Door de interessante onderwerpen liep de ledenvergadering uit tot 23:00. Daarna konden de leden informeel napraten over de enerverende avond. Een uitgebreid verslag kan je teruglezen in onze komende nieuwsbrief. Ontvang je nog geen nieuwsbrief, stuur je contactgegevens dan naar  [email protected]