Kunstgrasveld status

Het bestuur van NSVV heeft helaas kennis genomen van de nieuw ontstane onrust m.b.t de gezondheidsrisico’s van kunstgrasvelden. Gezien de binnengekomen reacties leek het ons goed om jullie mede te delen, dat wij volgende week dit onderwerp bespreken binnen het bestuur alsmede ook overleg hebben met de Gemeente. Daarna hopen wij met de Gemeente tot een gezamenlijk standpunt c.q. visie te komen hoe wij in de komende periode gebruik maken van ons bestaande kunstgrasveld en de aanleg van het nieuwe kunstgrasveld. Tot die tijd zullen wij ons houden aan het eerder en ook na heroverweging gehandhaafde besluit van de KNVB dat kunstgrasvelden normaal bespeeld kunnen worden. Wij willen echter niet doof zijn voor de binnengekomen reacties en hebben daarom besloten, dat onze jeugdleden tot 13 jaar morgen niet op het kunstgrasveld zullen spelen. Met nadruk willen wij wel duidelijk stellen, dat dit een tijdelijk besluit is, totdat wij met de gemeente tot een gezamenlijk standpunt zijn gekomen. Zaterdagochtend zullen leden van de jeugdcommissie aanwezig zijn om eventuele vragen te kunnen beantwoorden. Wij hopen jullie op deze wijze voldoende geïnformeerd te hebben.

Bestuur NSVV