WEDSTRIJD NSVV JO-11-3 – Hekelingen JO-11-7

Het is een mistige zaterdagochtend 18 februari wanneer we op weg gaan naar het sportcomplex van NSVV. Daar aangekomen zo rond de klok van 8 uur, lijkt er nog weinig beweging te zijn, maar schijn bedriegt. Al lopend naar de ingang zien we toch dat er al elftallen staan te popelen om weer lekker tegen een bal aan te gaan trappen.
We gaan even kijken op welk veld en in welke kleedkamer de JO11-3 moet zijn vandaag, want op het kunstgras word er door de jeugd elftallen onder 13 even niet gevoetbald vanwege de rubberkorrels in de Nederlandse kunstgrasvelden.
Het elftal speelt om 8.45 uur op veld 4 tegen Hekelingen waar we enkele weken geleden een goede uitwedstrijd speelde maar daar verloren wij met 3-1.
Nu hebben we het voordeel dat wij thuis voetballen en dat de vaste supporters ook weer aanwezig zijn.
Het zicht is beperkt, en het doel aan de overzijde is bijna niet te zien, maar doordat de keeper van Hekelingen een fel gekleurd shirt aan heeft kunnen we ongeveer zien waar het doel van de tegenstander is.
Na de warming-up van de voetballers en het inschieten van de keeper blaast de scheidsrechter af en beginnen wij aan de wedstrijd tegen Hekelingen.
De balsnelheid aan het begin van de wedstrijd is aan de zijde van Hekelingen wat hoger en NSVV is daardoor iedere keer wat te laat om daar goed op te reageren en al vrij snel word het 0-1 voor de bezoekers. NSVV herpakt zich langzaam en probeert zijn best te doen om er bovenop te zitten, waardoor het voor de tegenstander moeilijker word om goed op te bouwen.
Er ontstaan zelfs een aantal goede mogelijkheden voor NSVV om de gelijkmaker te scoren, maar Hekelingen heeft een goede keeper en een aantal pogingen gaan net naast.
Hekelingen is goed in de omschakeling en na een aanval van NSVV counteren ze richting de doelman van de NSVV, die net niet kon voorkomen dat Hekelingen met 0-2 de rust in gaat .
In de rust hebben de trainers het elftal goed toegesproken en handige tips gegeven waardoor NSVV op een goede manier start aan de tweede helft.
Hekelingen wordt in de tweede helft meer op de proef gesteld door NSVV. Omdat NSVV goed staat te verdedigen, ontstaan er zelfs meer en goede kansen voor NSVV maar jammer genoeg worden deze niet verzilverd. Daardoor komt er ook meer ruimte voor Hekelingen en die scoren daardoor nog drie keer, hierdoor komt er een beetje geflatteerde overwinning van 0-5 voor de bezoekers uit Hekelingen.
De volgende wedstrijd van NSVV JO11-3 is op 4 maart uit tegen Poortugaal.