Lesley van der Stoep komt naar NSVV

Volgend seizoen komt Lesley van der Stoep voetballen in Numansdorp. Graag willen wij deze nieuwe versterking van onze selectie voorstellen

Wie is Lesley van der Stoep?

Een vierentwintig jarige centrale verdediger uit Rotterdam die graag weer bij een club gaat spelen met ambitie.

Waar voetbal je momenteel?

Bij Bolnes. Ik ben drie jaar geleden naar Bolnes gegaan toen ze eerste klasse speelde met Geert Meijer als trainer. Na het eerste seizoen zijn we naar de tweede klasse gedegradeerd en vorig jaar zijn we verder gedegradeerd naar de derde klasse. Momenteel staan we zevende in de derde klasse D, waarin ook NSVV streekgenoten SSS, s’Gravendeel, GOZ en NBSVV uitkomen. We hebben nog geen periode titel gewonnen en staan bijna onderaan in de derde periode. Ik wil weer graag spelen bij een club met ambitie.

Hoe ben je bij NSVV terecht gekomen?

Via Dikkie Bontes die ook naar NSVV komt. Hij was zeer positief over NSVV. Mijn collega kent ook iemand die achter de bar werkt bij NSVV en die was ook positief over de vereniging.  Ik heb een gesprek gehad met de trainers Bas Snel en Ton Havelaar en die hebben me overtuigd van hun grote ambitie met de club.

Wat is je hoogtepunt in je voetbal carrière?

Ik heb een mooie jeugdopleiding gehad bij onder andere Sparta en Barendrecht. Hierdoor heb ik ook een aantal stages mogen doen bij profclubs. Zelfs bij het Engelse Stoke City ben ik op stage geweest. Bij FC Utrecht moest ik de concurrentiestrijd aangaan met Mike van der Hoorn en helaas voor mij hebben ze Mike een kans gegeven. De stages waren zeker mooie ervaringen, maar mijn echte hoogtepunt gaat waarschijnlijk nog komen bij NSVV.

Wat had je achteraf anders willen doen?

Van Sparta ben ik naar Barendrecht gegaan met het plan daar snel in het eerste elftal te komen. Ik voelde bij Barendrecht echter weinig vertrouwen en dat heb ik nodig om goed te kunnen presteren. Achteraf had ik beter bij Sparta kunnen blijven en mijn kans afwachten.

Wat vind je van het huidige eerste elftal van NSVV?

In de thuiswedstrijd tegen FC Binnenmaas ben ik komen kijken. Ik zag een team die veel strijd leverde en voor elkaar knokte. Daarnaast vielen mij een paar jeugdige spelers op die zeer talentvol zijn. Leuke is dat ik Boyd van Andel zag invallen, die ik ken van mijn opleiding.

Wat zijn je positieve eigenschappen als speler?

Fysiek sterk en snel. Ik denk dat ik als centrale verdediger aardig kan opbouwen. Wat ik hoop nog verder te kunnen ontwikkelen bij NSVV is mijn coaching van andere spelers.

Wil je nog iets toevoegen?

Ik hoop volgend jaar plezier te gaan maken met het team en een gezamenlijke ambitie te realiseren.

Lesley van harte welkom bij NSVV en veel succes volgend seizoen!