N.S.V.V. A2 – Barendrecht A3

Zaterdag 14 mei 2016: N.S.V.V. A2 – Barendrecht A3   (2-4)   5-5

Na het zéér gezellige toernooi op Hemelvaartsdag / Bevrijdingsdag bij Voetbal Vereniging Moordrecht én het eveneens zéér geslaagde etentje bij Happy Wok Numansdorp van afgelopen woensdagavond, stond vandaag de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma. Héél Numansdorp was uitgelopen….vóór de kampioenswedstrijd van het éérste elftal tegen Z.B.C. ’97. Op veld 4 traden wij aan tegen Barendrecht A3, waar we eerder dit seizoen nipt met 3-2 van hadden verloren. Het begin was veelbelovend. Vrij snel na het allereerste fluitsignaal wist Edgar Evertse Wouter van Dam te vinden, wiens inzet nog maar nét tot corner verwerkt kon worden door de Barendrechtse sluitpost. Uit de hoekschop die hierop volgde kwam de bal voor de voeten van Leon van Twist, die ineens uithaalde….maar helaas nét over. Ook onze gasten kregen snel hierna hun eerste kans, die rakelings over de lat bij Youri Bakker verdween. Even later hadden we in Alwin Bos onze redder in nood, toen hij een Barendrechtse inzet van onze doellijn redde. Uit een vrije trap van Oscar Buisman raakte Wouter van Dam de lat, waardoor de brilstand gehandhaafd bleef. Niet veel later kreeg Wouter van Dam opnieuw de bal voor zijn voeten, waarna zijn inzet wéér door de goede Barendrechtse keeper tot hoekschop getikt werd. En toen haalde een speler van Barendrecht verwoestend uit vanaf een meter of twintig. Youri Bakker kon alleen maar naar de bal kijken, want de inzet vloog rechtstreeks onze kruising in: 0-1. Even later kwamen we terug op 1-1 toen Max van der Velden de bal aflegde op Wouter van Dam, die de bal simpel langs de keeper tikte. Een paar minuten hierna kreeg Barendrecht een vrije trap. In eerste instantie wist Youri Bakker de inzet nog weg te tikken, máár uit de rebound tikte een speler van Barendrecht de 1-2 binnen. Hierna kwamen de gasten vrij snel op 1-3. Uit een vrije trap van Wouter van Dam zag Max van der Velden helaas weer de keeper van Barendrecht als hinderlijke sta-in-de weg. Een wel zeer fraaie lob van afstand betekende de 1-4. Dit leek ál in de eerste helft de nekslag voor ons. Gelukkig kwamen we vlak voor rust terug in de wedstrijd ná een wel zéér fraaie combinatie tussen Wouter van Dam en Max van der Velden, waarna laatstgenoemde Allard Korbijn op maat bediende die op zijn beurt de 2-4 binnentikte. Met deze stand liepen we terug langs het hoofdveld, waar de 0-0 nog steeds op het scorebord stond. Na rust begonnen we met een wel zéér gewaagde 3-3-4 opstelling om zo snel mogelijk tot de aansluitingstreffer te komen. Die kwam al vrij snel, want uit een vrije trap van Wouter van Dam kopte Allard Korbijn beheerst de 3-4 binnen. Even later stuurde Wouter van Dam Edgar Evertse richting het vijandelijke doel, waarna zijn inzet in de korte hoek ternauwernood door de Barendrechtse keeper tot corner verwerkt kon worden. Niet veel later wist Wouter van Dam een enorme kans niet te benutten. Max van der Velden jaagde uitstekend door op de sluitpost uit Barendrecht, tikte de bal op Wouter van Dam, die op zijn beurt de gelijkmaker binnentikte: 4-4. Wat een wedstrijd!! Even later kreeg Beau de Reus de kans om ons op voorsprong te schieten na een goede pass van Wouter van Dam, maar helaas lukte dat net niet. Een voorzet van rechts van Wouter van Dam belandde op het hoofd van onze man van de wedstrijd Max van der Velden, die ons op een 5-4 voorsprong kopte. Helaas wisten we de voorsprong in de slotfase niet vast te houden, want Barendrecht kwam alsnog langszij: 5-5. Al met al een dikverdiend gelijkspel mannen en na een 1-4 achterstand knap teruggeknokt….een waardige afsluiter van dit seizoen!! Terug op weg naar de kleedkamer stond er bij het eerste 2-0 op het scorebord. Uiteindelijk wist het eerste elftal zich met een 3-0 overwinning tot kampioen van de 3de klasse C te kronen, waardoor promotie naar de 2de klasse volgt….gefeliciteerd mannen!!