NSVV 3 wint eerste thuiswedstrijd van het seizoen

Na een hoopvolle seizoenstart vorige week met een 2-4 overwinning uit bij Barendrecht, mocht NSVV 3 vandaag voor het eerst thuis aantreden op het eigen sportcomplex. Tegenstander vandaag is SVS, die ook hun eerste competitiewedstrijd wisten te winnen tegen Bergambacht. Aan NSVV de taak om de 3 punten in Numansdorp te houden.

De wedstrijd begon van beide kanten vrij voorzichtig. Het spel was veelal slordig en er werden weinig kansen gecreëerd. NSVV had wel de meerderheid van het balbezit, maar dit was vooral op eigen helft. De eerste grote kans kwam van de wedstrijd kwam via Wouter van Dam. Via een bal over de verdediging leek hij op weg te gaan naar een doelpunt. Echter nam hij de bal in zijn aanname moeizaam aan, waardoor het schot langzaam voorlangs rolde.

Rond de 34e minuut kwam NSVV dan toch op voorsprong. Na een scherpe corner kwam de afvallende bal bij Zoey Hettinga terecht. Hij kapte naar zijn linkerbeen, en krulde de bal prachtig via de binnenkant van de paal in de verre hoek; 1-0. Lang heeft NSVV echter niet kunnen genieten van de voorsprong. Nog geen 10 minuten later kwam SVS langszij. Na een goede aanval via de rechterkant werd de rechtsbuiten van SVS vrijgespeeld. Deze gaf een hoge voorzet die bij de 2e paal werd ingetikt. NSVV was hierna vastbesloten om op zoek te gaan naar een voorsprong. Deze kwam ook vlak voor rust in de 44e minuut. Zoey hield de bal goed vast, stuurde Wouter in de diepte weg, die op de achterlijn de bal goed teruglegde op de meegelopen Rick van der Neut. Aan de zijlijn werd er gesproken van een ‘’aanval uit het boekje’’, en hierdoor ging NSVV met een 2-1 voorsprong de kleedkamer in.

Aan het begin van de 2e helft werden de spelers opgeschrikt door een ongelukkig incident. De linksbuiten van SVS ging een kopduel aan met Rens Reedijk, waarbij de eerstgenoemde erg ongelukkig terecht kwam. Na een onderbreking van een aantal minuten verliet de speler per brancard het veld. Wij wensen hem vanuit NSVV dan ook veel beterschap met zijn herstel. Na deze onderbreking was het SVS die de boventoon voerde. Het zette feller druk, had meer balbezit, en dit resulteerde ook in de nodige kansen. De grootste hiervan was een bal die na een halve volley op de lat belandde. Verder wist keeper Jarmo Hartgens de het grootste gevaar onschadelijk te maken, door vele afstandsschoten klemvast te pakken.

NSVV wist deze moeilijke fase van de wedstrijd te overleven, en kon in de slotfase het duel beslissen. In de 82e minuut kwam via een counter de bal bij Wouter, die op zijn beurt de ingevallen Sander Heemskerk vrij zag staan op de rand van het strafschopgebied. Waar de keeper van SVS wellicht een hard afstandsschot verwachtte, wist Sander met een zeer fraaie stift de keeper te passeren. Hiermee zette hij de eindstand op het bord; 3-1.

Hierna was het nog enkele minuten overleven voor NSVV. Dat moest het in de 85e minuut doen met 10 man. Het was Rick van der Neut die na een opzichtige overtreding zijn 2e gele kaart pakte. Hierdoor zal hij de volgende wedstrijd met een schorsing uit moeten zitten. Desondanks is NSVV 3 prima aan de competitie begonnen met 6 punten uit 2 wedstrijden. Volgende week mogen we uit tegen Dillettant bewijzen of de ingezette lijn doorgetrokken kan worden.

Opstelling NSVV 3: Jarmo Hartgens, Rens Reedijk (85’ Niels Valk), Dion Tolenaars (C), Lars Fortuin, Thomas Edelman, Joost van Dam, Jordi Roest, Rick van der Neut, Wouter van Dam, Sim Bleijenberg (65’ Sander Heemskerk) , Zoey Hettinga. (74’ Mitchel Lit)

Scoreverloop:
34e minuut 1-0 Zoey Hettinga