Rob Reedijk ontvangt de gouden KNVB waarderingsspeld

Vrijdag 20 november is de jaarlijkse ledenvergadering bij NSVV gehouden. De ledenvergadering stond in het teken van het afscheid van penningmeester en vicevoorzitter Rob Reedijk. Bijna 20 jaar heeft Rob in het bestuur gezeten en drie jaar geleden had hij aangekondigd op deze ledenvergadering afscheid te nemen.

PubliekDe 73 aanwezige leden konden nog eenmaal genieten van de geweldige presentatie kwaliteiten van Rob. Voor de pauze heeft Rob als penningmeester de financiële resultaten van het afgelopen seizoen gepresenteerd en na de pauze was Rob als ex bestuurder de presentator en vragensteller van het gehouden ledentevredenheidsonderzoek.

Onder het motto “Een rijke vereniging kan haar ambities beter realiseren dan een armlastige vereniging” laat Rob NSVV als een zeer welvarende vereniging achter. NSVV heeft afgelopen seizoen weer €25.838 winst gemaakt en zag de inkomsten met maar liefst 20% stijgen. De grootste stijger waren de sponsorinkomsten met een toename van ongeveer €35.000.

Rob gouden speld knvbToen het moment van afscheid nemen was aangebroken, kwam Tammo Beishuizen lid van het KNVB bondsbestuur binnen. In de speech van Tammo kwam het beeld naar voren dat Rob bij de KNVB toch echt het meeste indruk gemaakt heeft als speler. In het grote KNVB boek staat Rob genoteerd als een speler die de spelregels beter kent dan de door de KNVB opgeleide scheidsrechters. Daarna rijkte hij namens de KNVB de gouden waarderingsspeld uit aan Rob.

NSVV voorzitter Arie Kruithof deed er nog een behoorlijke schep bovenop door Rob Reedijk en secretaris van het bestuur Piet Bestebroer beiden te benoemen tot erelid van NSVV. Rob liet blijken  diep onder de indruk te zijn. Piet en Rob ereledenMet name het erelidmaatschap van NSVV deed hem veel. In zijn speech ging hij door zijn bestuursgeschiedenis heen. Hij is als 29 jarige speler van het tweede elftal in het bestuur gekomen. Veel van de huidige discussies in het bestuur zijn gelijk aan twintig jaar geleden. De opbouw en uitkomst van de energierekening begrijpt hij bijvoorbeeld nog steeds niet. Twee zaken zijn wel sterk veranderd. De klasse waarin het eerste elftal uitkomt en de financiële positie van NSVV. Het eerste speelde toen hij in het bestuur begon eerste klasse, terwijl er nog geen hoofd- en topklasse bestond. Ondanks de hoge klasse waren er grote financiële problemen. Er was bijvoorbeeld een huur achterstand bij de gemeente. Rob neemt afscheid terwijl het eerste in de derde klasse speelt, maar NSVV wel een financieel kerngezonde vereniging is met een schitterend complex en meer dan duizend leden. Hij heeft specifiek Marja ’t Hooft en Kees Tolenaars bedankt voor hun geweldige hulp bij het verwerken van de administratie. Kees helpt Rob al vanaf het begin toen hij bijna 20 jaar geleden penningmeester van NSVV werd.

Gertjan KrabDe opvolger van Rob heet Gertjan Krab. Gertjan heeft zichzelf aan de ledenvergadering voorgesteld aan de hand van een presentatie over zijn afkomst, familie en werkomgeving.

Na de pauze kwam Rob tevoorschijn in zijn vrijetijdskleding, zonder stropdas en pak. Als ex bestuurder en nu dus als gewoon lid presenteerde hij de uitkomst van het ledentevredenheidsonderzoek. Maar liefst 174 leden hadden de uitgebreide vragenlijst ingevuld. Van alle stellingen waren de leden het meest eens met de stelling “Ik vind het een goede investering dat een groter deel van de inkomsten naar een verbetering van de jeugdopleiding gaat”.  Deze stelling scoorde op een schaal van 1 tm 5 een gemiddelde van maar liefst 4,19. De leden zijn het dus eens met de gekozen weg om flink te investering in de hoofddoelstelling om de beste jeugdopleiding van de Hoeksche Waard te worden.

Gelukkig leverde het ledentevredenheidsonderzoek ook discussie op. Het uitgebreide verslag van de ledenvergadering kan je teruglezen in de komende nieuwsbrief. Als je de nieuwsbrief nog niet ontvangt, geef jezelf dan op door je naam, telefoonnummer, emailadres en melding dat je lid bent van NSVV te sturen naar [email protected]