Voorstellen nieuwe selectie speler George Abu

Wie is George Abu?

Een tweeëntwintig jarige voetballer die graag zijn voetbal carrière een nieuwe impuls geeft.

Heeft je carrière een nieuwe impuls nodig?

Tot mijn twaalfde heb ik bij Bolnes gespeeld en toen mocht ik verder in de jeugdopleiding van Sparta. In de senioren ben ik naar Alexandria 66 gegaan. Op mijn negentiende werd ik uitgenodigd voor een stage bij Roda JC. Daarna heb ik teveel mijn eigen gevoel gevolgd en te weinig naar andere geluisterd die adviezen gaven. Afgelopen seizoen speelde ik bij Pelikaan, maar niet in het eerste. Ik heb er tot nu toe lang niet uitgehaald wat er in zit. Vandaar dat ik graag in een nieuwe omgeving een nieuwe poging doe om een hoger niveau te halen.

Hoe ken je NSVV?

In mijn jeugdelftal Bolnes D1 heb ik weleens flink klop gehad van NSVV. Dat maakte toen diepe indruk op mij. Misschien speelt er nu wel iemand in het eerste die ons toen helemaal zoek heeft gespeeld. Ik heb de laatste jaren niet tegen NSVV gespeeld en ken het huidige eerste elftal hierdoor niet. De filmpjes op internet van het eerste elftal van het afgelopen seizoen heb ik wel allemaal bekeken, maar dit zijn bijna alleen maar de doelpunten. Ik laat me graag verassen volgend seizoen.

Hoe kom je bij NSVV uit voor volgend seizoen?

Bij Bolnes heb ik samen gespeeld met Lesley van der Stoep en Dikkie Bontes die ook volgend seizoen naar NSVV komen. Met Lesley heb ik nog veel contact en hij was heel enthousiast over NSVV. Ik heb een gesprek gehad met trainer Bas Snel en ik werd ook enthousiast. Graag werk ik mee om direct weer kampioen te worden.

Met welke bekende voetballer kunnen we je wat betreft speelstijl vergelijken?

Ik speel links of rechts voorin en ben redelijk snel. Van origine ben ik rechtsbenig, maar met links kan ik ook een voorzet geven. Rechts ben ik wel constanter. Het is me weleens gebeurd dat ik in de voorbereiding met links perfecte voorzetten gaf, maar ik dat ik het gedurende het seizoen kwijtraakte en ze op de parkeerplaats terecht kwamen. Als ik me met een proefvoetballer moet vergelijken dan moet je denken aan Eljero Elia die afgelopen seizoen bij Feyenoord speelde.

Doe je nog iets speciaals om fit aan de start te verschijnen?

Jazeker. Deze zomer ben ik aan het trainen met Lesley van der Stoep. We trainen samen een paar keer per week. Gaan we bijvoorbeeld trainen op de trappen van het Feyenoord stadion de Kuip of één tegen één. De andere nieuwe NSVV speler Mitchel Keikes is nu ook met ons mee gaan trainen. Zo proberen we topfit en super gemotiveerd aan de voorbereiding bij NSVV te kunnen beginnen.

Hebben jullie die andere Feyenoord supporter Richard Bras al uitgenodigd om ook mee te tranen?

Euh. Eerlijk gezegd ben ik geen Feyenoord supporter . Ik ben een Ajax supporter. Richard heb ik wel gesproken tijdens de actie “NSVV verbindt Numansdorp”, maar ik heb hem nog niet uitgedaagd voor een één tegen één wedstrijdje Feyenoord-Ajax.

Onze voorzitter Arie Kruithof is Ajax supporter en wil jou vast wel meenemen naar een Europese Ajax wedstrijd. Hoeveel doelpunten ga je maken voor deze uitnodiging?

Ik ben meer de man van de assist. Natuurlijk ga ik wel mijn best doen om zoveel mogelijk doelpunten te maken, maar laat de voorzitter dan maar een voorstel doen.

Ben je blij met de competitie indeling van het eerste?

Ik vind het jammer dat Bolnes niet bij ons in de competitie zit, dat had ik wel leuk gevonden. Ik ken wel spelers van de Zwervers die ik goed ken. Dat maakt het altijd leuk.

George bedankt voor het beantwoorden van onze vragen en zeer veel succes volgend seizoen bij onze mooie club!