De verrichtingen van het 1e na het trainingskamp

Na terugkomst van het veel besproken maar zeer succesvolle trainingskamp werden de trainingen direct hervat. Besloten is dat in ieder geval A1-speler Koen Witsiers voortaan zijn trainingen afwerkt bij het 1e en ook Sjoerd Hofstede zal zeer regelmatig aansluiten. Dit om de toch al erg jonge selectie van nieuw bloed te voorzien, haha. Maar alle gekheid op een stokje, deze twee talenten verdienen het en kunnen nu perfect het laatste sprongetje maken. Wat aanwas van jeugd betreft staan we er dus zeer rooskleurig op maar wat nog steeds zonde is voor onze prachtige vereniging is dat er in de leeftijdscategorie 23 t/m 33 er maar een enkeling is overgebleven.

In ieder geval heeft de groep er verschrikkelijk veel zin in om aan de 2e helft van de competitie te beginnen en wat is het dan jammer dat we nu al twee weken op rij te maken hebben met afgelastingen. Zeker ook omdat de 2e periode het grote doel is en we zouden starten tegen twee clubs uit de onderste drie. Die inhaalmomenten worden opgeschoven en zo kan het zomaar gebeuren dat we met het huidige weerbeeld de tweede seizoenshelft beginnen tegen onze buren van SSS.

Aankomende week hebben we nog een mooie kans tegen ZBC en laten we hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn en we aanstaande zaterdag thuis kunnen hervatten. Afgelopen zaterdag hebben we nog een veel belovende oefenwedstrijd gespeeld tegen 1e klasser Klundert. Eindstand 3-3 met 2 prachtige doelpunten van onze Benjamin Koen. Voor de hervatting tegen ZBC zijn er twee mensen geschorst (Yoeron van der Ree en Michel Bol) en zijn we nagenoeg compleet. Ook Peter Jan Cazander heeft na maanden blessure leed tegen Klundert zijn opwachting weer gemaakt zonder reactie op zijn blessure dus dat beloofd veel goeds.

Als we spelen tegen ZBC ’97 zal de hele groep nog wel even terugdenken aan de uitwedstrijd daar. Niet aan de 1-4 winst, maar aan het prachtige doelpunt (0-1) van Jacco den Haan. Wat tegelijkertijd ook het veel te vroege einde van zijn voetbalcarrière inluiden, staat ons hier nog het meest van bij. Jacco blijft uiteraard bij de groep betrokken en is ook niet spelend nog van grote waarde voor zijn teamgenoten en staff.

We hopen dat we jullie weer in grote aantallen mogen bewonderen langs de lijn en bedanken jullie nogmaals vanaf deze kant voor jullie steun en toewijding.

Met sportieve groet,
Staff NSVV 1