Jordy Wemelsfelder komt NSVV 1 volgend seizoen versterken

Voorstellen nieuwe NSVV speler Jordy Wemelsfelder

Waar komt je mooie achternaam vandaan?
We hebben onze stamboom in het verleden uitgezocht en rond 1700 bleek de familie vanuit de Oostenrijkse regio Salzburg via Duitsland naar Nederland gekomen te zijn. Er zijn nu sinds 1900 ongeveer acht takken van de familie in Nederland, dus komt de naam weinig voor. Ik ben er nog niet achter wat de betekenis van Wemelsfelder is.

Wie is Jordy Wemelsfelder?
Ik ben zesentwintig jaar en werk als accountmanager bij Maandag. Hier detacheer ik interim professionals binnen de publieke sector. Wat betreft mijn opleiding heb ik een langere route bewandeld. Ik ben begonnen op VMBO, daarna HAVO, daarna HBO en uiteindelijk heb ik een universitaire studie afgemaakt op de Erasmus Universiteit Rotterdam. De laatste studiejaren was ik nachtbewaker op de jeugdgroepen van Stichting Yulius . Dit heb ik ruim vijf jaar met volle overgave gedaan. Deze bijbaan heeft mijn ogen geopend en me laten inzien dat het niet aan mij is om te zeuren. Ik woon op mezelf in Barendrecht en heb al een paar jaar verkering.

Via welke omleiding ben je bij NSVV gekomen?
Ik ben opgegroeid in Barendrecht en heb mijn jeugdopleiding bij de BVV gehad. Vervolgens heb ik twee jaar in de selectie van Smitshoek gezeten en daarna vier jaar gevoetbald in Pernis. Vorig jaar ben ik benaderd door de NSVV trainers Bas Snel en Ton Havelaar. Toen had ik al toegezegd naar Botlek te gaan en na een jaar uitstel ben ik toch in gesprek gegaan en kom ik graag naar NSVV.

Wat waren je hoogtepunten in het voetbal?
Bij Barendrecht heb ik in B1 en A1 in de tweede divisie landelijk mooie jaren gehad. Opvallende detail is dat ik als middenvelder topscoorder ben geworden in het jaar dat we met Pernis uit de tweede klasse degradeerde. Bij Pernis heb ik ook weleens vijf doelpunten in één helft gescoord in een bekerwedstrijd tegen Besiktas. Ook ben ik met Smitshoek kampioen geworden in de reserve 1e klasse. Ik hoop ook met NSVV kampioen te worden.

Is bekend dat we net kampioen geworden zijn?
Ik heb van de trainers begrepen dat de lange termijn doelstelling de eerste klasse is en deze ambitie vind ik mooi. Bij NSVV valt mij altijd op dat er ontzettend veel supporters komen kijken. Vooral bij uitwedstrijden valt dit op. Jullie hebben een mooi complex en een goede jeugdopleiding. Ik hoop het bij NSVV mee te gaan maken dat we promoveren.

Wie is je favoriete speler?
Thomas Muller van Bayern München. De passie waarmee hij speelt vind ik geweldig. Hij speelt heel simpel, maar vergis je niet hoeveel techniek er komt kijken om zo makkelijk te kunnen spelen.

Ben je vergelijkbaar met Thomas wat betreft je spel?
Mijn favoriete positie is rechtsbuiten en daar hou ik er ook van om ogenschijnlijk simpele acties te maken en mijn voorzet te geven. Mij zal je niet zo snel een trukendoos open zien trekken op het veld. Ik ben meer van de diepgang, het loopvermogen en de effectieve één-twee.

Ken je spelers van NSVV?
Vanuit de jeugdopleiding bij Barendrecht ken ik Leslie van der Stoep. Daarna hebben we contact gehouden en als senior heb ik veel wedstrijden tegen hem gespeeld. Dit jaar weer toen ik met Botlek tegen NSVV speelde. In de wedstrijd NSVV – Botlek viel me op dat NSVV goed als team samenwerkte. Bij de return in Spijkenisse was ik helaas ziek.

Wat ga je doen om topfit aan de start te verschijnen?
Ik train voor mezelf door deze zomer en zal fit aan de start verschijnen. Wat ik ook nog zeker zal doen is op straat voetballen deze zomer, dat vind ik nog steeds verschrikkelijk leuk om te doen.

We wensen Jordy veel succes toe bij NSVV!