NSVV haalt zichzelf uit het vertrouwde spel en verliest dik van Binnenmaas

In het Algemeen Dagblad stond afgelopen donderdag een interview met de vier trainers van de Hoeksche Waardse tegenstanders van NSVV in deze klasse. Samengevat kwamen de vier interviews erop neer dat NSVV een sterke teamdiscipline heeft en hiermee simpel kampioen wordt. NSVV zou dus gewaarschuwd moeten zijn en zichzelf niet in slaap laten sussen. In plaats van weer met veel teamdiscipline en scherp de streekderby tegen Binnenmaas aan te gaan, haalde de spelers van NSVV zichzelf helemaal uit het vertrouwde spel.  Er werd gediscussieerd met scheidsrechter Hoogerbrugge, de tegenstander en de eigen teamgenoten.  NSVV was niet vol spirit als team met de wedstrijd bezig en dan kan ook NSVV dit seizoen gewoon dik verliezen.

De eerste helft begon NSVV nog wel scherper dan Binnenmaas aan de wedstrijd en wonnen de duels. Er was ook snel de voorsprong na een voorzet vanaf links door Mitchel Louwerens. Sjoerd Hofstede legde de bal af op Richard Bras en hij schoof de bal beheerst binnen. Binnen het kwartier hadden Binnenmaas en NSVV een grote kans. Voor Binnenmaas had Kevin Kuijer een doelpunt op de pantoffel, maar keeper Melvin Kruijthof redde in twee keer. In de tegenaanval had NSVV spits Peter Jan Cazander de tweede treffer op zijn pantoffel, maar hij schoot net over. Het was toch Binnenmaas die de gelijkmaker maakte. Uit een corner die nog eerst verwerkt werd door verdediging van NSVV. De ervaren Binnenmaas spits Danny Maijers stond ongedekt en kreeg de bal voor zijn voet. Hij bedacht zich geen moment en joeg de bal in de kruising. NSVV verloor zichzelf en Danny Maijers kwam binnen vijf minuten nogmaals in kansrijke positie en schoof de bal net naast. Net voor rust kreeg hij hulp van de NSVV defensie. Melvin Kruijthof kwam ver zijn doel uit bij een hoge bal, maar door miscommunicatie liep hij tegen zijn medespeler Roderick Bekker op. De bal viel voor de voeten van Danny Maijers, die de bal eenvoudig in het lege doel kon tikken.

In de tweede helft kwam het niet meer goed met NSVV. Binnenmaas kreeg de betere kansen en hielp de defensie van NSVV een handje bij het derde doelpunt. Door weifelend uitverdedigen kon Remco van der Stel de bal veroveren en direct voorgeven op de vrijstaande Leon van der Stel. Binnenmaas spits Danny Maijers had bij elf tegen elf al twee grote kansen onbenut gelaten. Vervolgens zette NSVV verdediger Michael Ouwens te laat een blok en haalde Michael Mathilda op de middenlijn onderuit. Scheidsrechter Hoogerbrugge stuurde Michael Ouwens met een rode kaart naar de kleedkamer. NSVV kwam met tien man te staan en Binnenmaas kon eenvoudig verder uitlopen. Sven Post gaf een lange bal op de vrijstaande Danny Maijers, die beheerst zijn derde van de middag maakte. Het laatste doelpunt was een voorzet van Jorian den Otter. Van dichtbij mocht Remco van der Stel de voorzet intikken.
DSC_9701

Natuurlijk is niet ineens de crisis uitgebroken bij NSVV met deze grote nederlaag. Het is slechts de eerste verliespartij in deze competitie, wat er een keer aan zat te komen. Het team moet wel terug naar de basis waarmee ze deze competitie tot goede resultaten zijn gekomen. Met negatief praten heeft nog nooit een team gewonnen en komt ook NSVV niet verder. Volgende week staat er de thuiswedstrijd tegen Pernis op het programma. Hierin kan NSVV zich mooi weer bewijzen en direct de wrange smaak van deze nederlaag wegspoelen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens (70e rode kaart), Lesley van der Stoep, Marco Mann, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede (46e Mitchel Keikes), Richard Bras (63e Koen Witsiers), Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen (71e Dikkie Bontes), Peter Jan Cazander

Ruststand:          2-1
Eindstand:          5-1