Doordeweekse avond in Ridderkerk

Woensdagavond mochten de meiden van MB1 ook aantreden voor de inhaal wedstrijd tegen de meiden van Slikkerveer. Daar de Numansdorpse formatie de afgelopen weken met veel blessures te maken heeft, waren ze genoodzaakt om de wedstrijd in overleg met Slikkerveer te verplaatsen. Toch hebben we een verslaggever weten te vinden die de wedstrijd voor u wilde verslaan.

Kijkend naar de ranglijst behoorde deze wedstrijd een formaliteit te worden, maar dat werd het zeker niet. Op het strak gemaaide Ridderkerkse kunstgras zou het een pittig avondje worden! NSVV kan nog altijd niet beschikken over de geblesseerde Amber en Bo. Tot overmaat van ramp was ook verdedigster Iris niet van de partij. Gelukkig was Bo wel aanwezig om, met de vlag in de hand, de NSVV meiden te steunen.

De slikkerveerse meiden lieten direct zien dat ze niet zomaar van de mat gespeeld wilde worden… Ze gingen dan ook direct voortvarend van start. De Numansdorpse defensie werd al in de eerste minuten herhaaldelijk getest. Beau-Elize had haar handen vol om samen met Silke, Danine en Meike (MC) de boel op slot te houden. De Ridderkerkse spits probeerde het vaak van afstand, maar iedere keer werden haar ballen geblokkeerd of waren een makkelijke prooi voor keepster Nathalie.

Na een paar minuten werd, via het middenveld Julia eropuit gestuurd. Een dodelijke aanval die ze genadeloos afmaakte met een prima doelpunt! Na 9 minuten op een 0-1 voorsprong deed denken aan afgelopen zaterdag, maar zo makkelijk zou het niet worden!
Slikkerveer bleef maar aanvallen en proberen waardoor het echt spannend bleef.

De coaches wilde middenveldster Kelly enigszins sparen met het oog op zaterdag, dus werd ze na een kwartiertje al vervangen door Ocean (MC). Deze wissel was zeker geen verzwakking!
Langzaam kwam er meer voetbal vanaf Numansdorpse zijde. De opbouw vanaf het middenveld met Femke en Naomi lukte steeds beter en het overwicht kwam steeds meer bij NSVV te liggen. Dit werd echter nog niet omgezet in doelpunten door bijvoorbeeld Joyce, die afgelopen zaterdag zeer trefzeker was. Haar spel was wederom prima, maar de Slikkerveerse verdediging wist haar te stuiten.
In de 28e minuut wist Ashley de Ridderkerkse verdediging wel te doorbreken en de 0-2 op het scorebord te zetten. Vanaf de tribune was al zachtjes “Tien Tien Tien” te horen.
NSVV behield de rust en voetbalde degelijk richting de pauze.

In de kleedkamer vond een pittig gesprek plaats omtrent het praten wat rondom het veld gebeurde. Enkele meiden stoorde zich hier enorm aan. Coaches Ronald en Marco gaven aan dat de scheidsrechter dit ook door had en prima onder controle had.

Na rust viel op dat bij veel meiden het tankje langzaam leeg begon te raken, met name de MC meiden knokten voor wat ze waard waren, maar de energie was er gewoon niet meer bij onder andere Celeste. Tot overmaat van ramp viel ook Kelly weer uit met haar gevoelige enkel.
Ondertussen drukte de NSVV aanval wel harder en harder op de defensie van Slikkerveer. Helaas werd dit niet beloond met een doelpunt wat zeker verdiend had geweest. Hierdoor kreeg Slikkerveer hoop op een gelijk spelletje en langzaam maar zeker begonnen ze het spel steeds meer over te nemen.
Maar de verwoede pogingen werden keer op keer gestuit door de defensie uit Numansdorp of keepster Nathalie.

Het kon letterlijk alle kanten op gaan maar de klok tikte in Numansdorps voordeel. Toen in de 2e minuut van de blessuretijd Ashley ook nog eens 0-3 erin schopte was het gebeurt. De regen en Slikkerveer waren overwonnen.

Zaterdag wacht voor de tweede keer dit seizoen Zuidland als tegenstander. De uitwedstrijd werd 3-3 nadat de Numansdorpse meiden 2 minuten voor tijd nog 3-1 achter stond. Dat belooft dus wat!