Kom met z’n allen naar NSVV – Drechtstreek

Zaterdag 23 mei om 14:30 speelt NSVV thuis de belangrijke nacompetitiewedstrijd voor promotie naar de tweede klasse tegen Drechtstreek.  De eerste wedstrijd eindigde in 0-0 en er moet een winnaar uitkomen. Uitdoelpunten tellen in deze nacompetitie niet dubbel. Bij een gelijkspel volgt er een verlenging van 2 x 15 minuten gevolgd door strafschoppen.

Drechtstreek en NSVV zijn vorig jaar beide gedegradeerd. Alleen Drechtstreek uit de eerste klasse en NSVV uit de tweede klasse. De druk ligt dus bij de spelers uit Papendrecht om niet voor het tweede achtereenvolgende jaar te degraderen. Drechtsreek is na een salonremise tegen Strijen op de laatste speeldag met 26 punten aan directe degradatie uit klasse 2D ontsnapt. Uit dezelfde klasse 2D is NSVV vorig jaar met 30 punten direct gedegradeerd. Aangezien er nog veel dezelfde ploegen spelen in klasse 2D, zou je kunnen concluderen dat NSVV op papier deze tegenstander moet kunnen verslaan.

Wat opvalt is het gebrek aan scorend vermogen bij Drechtstreek. In de eerste klasse maakte ze  vorig seizoen nog 32 doelpunten. Dit seizoen in de tweede klasse zou je meer doelpunten mogen verwachten, maar het aantal doelpunten is gedaald naar slechts 30 doelpunten. De verdeling over de perioden is ook sterk dalende. De eerste periode werden er nog 15 doelpunten gemaakt, de tweede en derde periode slechts 7 en 8 doelpunten. In vergelijking, NSVV is vorig jaar gedegradeerd uit klasse 2D met 41 doelpunten voor. Drechtstreek is dus een heel moeilijk scorende ploeg en hier staat de zeer solide verdediging van NSVV tegenover met slechts 35 tegendoelpunten dit seizoen. De sleutel tot het succes voor NSVV zal dus liggen in één doelpunt maken.  De spelers van NSVV kunnen de aanmoedigingen van onze geweldige supporters zeer goed gebruiken om dit doelpunt te maken. Neem je NSVV pet en vlag mee en ga achter het doel staan van Drechtstreek. Wij zullen er dan met z’n allen voor zorgen dat het thuisvoordeel NSVV verder gaat brengen in deze nacompetitie.

De volgende wedstrijd in de nacompetitie is dan zaterdag 30 mei thuis tegen Groote Lindt of Victoria 04