NSVV 2 in Heerenveen; dag 2

Na de training van gisteren en (voor sommige) een loodzware spelletjesavond werden we om 09:00 bij het ontbijt verwacht. Dit ontbijt zal de geschiedenis in gaan als Dennisgate. Dennis kwam namelijk met het zweet op zijn voorhoofd vertellen dat hij zijn trainingsjack was kwijt geraakt tijdens de spelletjesavond. Hij had overal gezocht en zelfs het hotelpersoneel al ingeschakeld. Niemand kon zijn prestigieuze jackie met nr. 37 vinden. Na het ontbijt is onze Dennis met lood in zijn schoenen naar zijn kamer vertrokken om nogmaals door zijn kledingstapel heen te gaan. Wéér niet gevonden! Gelukkig heeft Richard van der Veen wel een scherp oog en ziet in één oogopslag dat zijn jackie gewoon boven op de stapel ligt. Het mysterie was eindelijk opgelost en zoals huisrechercheur Thomas ook gelijk in zijn administratie heeft vastgelegd “zaak Dennis….gesloten”.

Na het tumultueuze ontbijt gingen we te voet naar de plaatselijke vereniging waar een wedstrijd tegen de Heerenveense Boys 2 gepland stond. Een team die op papier gelijkwaardig zou moeten zijn aan het van ons. Dit bleek al snel niet zo te zijn. Omdat onze eigen huis-keuken-en-tuin-keeper Nick van Gelder geblesseerd is geraakt tijdens het slapen en daarom het wedstrijdverslag zou schrijven, maar tijdens de wedstrijd in slaap is gevallen, is de wedstrijd even kort samengevat. We hebben met 1-6 gewonnen en we hebben goed gecombineerd. Doelpuntenmakkers zijn Ewoud (2x), Smit (2x), Gerben en Jorian. Na de wedstrijd is het bier weer in rijke getallen gevloeid. Een normale zaterdagmiddag dus.

Rond 16.00 uur zijn we teruggekeerd naar het hotel. Even weer wat tijd om te ontspannen tot het diner. Eenmaal terug in het hotel splitste de groep zich al snel op in slapers, kaarters en voetbalkijkers om vlak voor het diner weer samen te smelten en verder te gaan als een geoliede machine. Na het diner is een groep vertrokken naar Thialf om daar binnen te kijken naar het marathonschaatsen. De rest is achtergebleven om te kaarten en natuurlijk te tinderen. De mooiste vrouwen kwamen weer voorbij en dat leidde zelfs tot meerdere gesprekken. Toen eenmaal de groep gereed was zijn we met taxi’s naar het centrum van Heerenveen vertrokken. Na deze avond is unaniem afgesproken om het gezegde van Vegas te hanteren: What happens in Heerenveen, Stays in Heerenveen….