NSVV scoort de gelijkmaker ver in blessuretijd tegen DBGC

De eerste helft was niet hoogstaand en de supporters van NSVV hadden het in de rust voornamelijk over de continu uitglijdende NSVV-spelers. Het spektakel zat net als in de heenwedstrijd in de tweede helft, alleen nu werden er wel doelpunten gemaakt. Een kwartier voor tijd was er nog niet gescoord. Daarna viermaal, waarvan het laatste doelpunt vijf minuten in blessuretijd. Aangezien NSVV na zevenentachtig minuten met twee doelpunten achterstond, waren de Numansdorpse supporters vooral blij met deze puntendeling.

De eerste helft had NSVV iets meer kansen, maar de beste kans was voor DBGC. Vroeg in de wedstrijd mocht Lorenzo Pengel van afstand vrij uithalen op de DBGC-keeper Roy Nieuwland. Met wat moeite stopte hij de bal. Jarenlang waren cornerballen een gevaarlijk wapen van NSVV, alleen dit seizoen is er nog zeer weinig door NSVV gescoord vanuit een cornerbal. Vandaag kwamen er ook weer kansen uit cornerballen, maar lukte het weer niet om te scoren. Jeroen Voshart kreeg een schietkans in het strafschopgebied na een corner, maar hij schoot over. Peter Jan Cazander kreeg een goede kop kans vanuit een corner, maar via een DBGC-hoofd ging de bal over. De grootste kans was voor DBGC-speler Jeroen Sep. Plots kreeg hij de bal voor zijn voeten en mocht hij alleen op Melvin Kruijthof afgaan. Hij durfde de confrontatie niet aan en schoof de bal snel langs Melvin, maar ook langs de paal.

In de tweede helft had NSVV een verdediger gewisseld voor een middenvelder om zo meer druk naar voren te kunnen zetten en een doelpunt af te dwingen. DBGC heeft met de snelle Jeroen Sep dan wel een wapen om de extra ruimte voorin te gebruiken voor een snelle omschakeling. Uiteindelijk was het een snelle omschakeling met een lange bal op Jeroen Sep die NSVV op achterstand bracht. Een minuut later moest DBGC-speler Sonny Noordermeer met een rode kaart naar de kleedkamer. NSVV ging vol in de aanval op zoek naar de gelijkmaker. Er kwam een kans voor Lars van der Heiden, maar hij kreeg de bal niet langs DBGC-keeper Roy Nieuwland. Het was weer een omschakeling op de snelle Jeroen Sep die de tweede treffer van DBGC inleidde. Het middenveld van NSVV was te ver weg en DBGC-speler Thijs Tromp kon nog wel de energie vinden om aan te sluiten achter Jeroen Sep. Uiteindelijk kon hij de bal binnenwerken. Het was inmiddels drie minuten voor het einde van de officiële speeltijd en iedereen op het complex was het eens over waar de drie punten naartoe zouden gaan. Alleen NSVV-speler Peter Jan Cazander, met roots in Oude-Tonge, bleek zich nog niet te willen neerleggen bij het zekere verlies. Hij kapte en draaide door het middenveld heen en haalde verwoestend uit buiten het strafshopgebied. De aansluitingstreffer zorgde ervoor dat de spanning opliep op het veld. In blessuretijd moest eerst NSVV-keeper Melvin Kruijthof zichzelf voor een schot werpen en zo zijn ploeg in de strijd houden. Uiteindelijk was het ver in blessuretijd een afgemeten voorzet vanaf links van Boyd van Andel die onbereikbaar was voor de DBGC-defensie, maar perfect op het hoofd van de achterin het strafschopgebied inlopende Koen Witsiers viel. De scheidsrechter floot af en het was nog lang onrustig in Oude-Tonge.

Na de wedstrijd bleek NSVV zijn derde bleek behouden te hebben, omdat Yerseke ook had gelijkgespeeld. Het blijft een onvoorspelbare competitie, want boven NSVV bleek koploper Oostkapelle met nul tegen vier verloren te hebben van nummer tien Arnemuiden. Terneuzense Boys won wel zijn uitwedstrijd bij Tholense Boys en is hierdoor de nieuwe koploper.
Volgende week is het een inhaalronde en is NSVV vrij. Terneuzense Boys moet dan inhalen en weer tegen Tholense Boys spelen, alleen nu thuis. De week erna is er weer een volledig programma, met voor NSVV de thuiswedstrijd tegen de nummer negen SSV’65.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Jessy Fortes, Michael Ouwens (46e Christiaan van der Velden), Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Boyd van Andel, Lorenzo Pengel (63e Levi Vugts), Koen Witsiers

Ruststand: 0-0
Eindstand: 2-2